Arbetsbeskrivning
Om tjänsten:
Veho i Sverige utökar nu sitt Shared Service Center och söker en ekonomiassistent som kommer ingå i teamet som idag består utav fem personer inklusive redovisningschef.
Du kommer att arbeta med:
Du är placerad på Veho Bils huvudkontor beläget i Smista där även andra funktioner är stationerade så som exempelvis HR, Lön och Marknad. Shared Service Center (SSC) är en central ekonomifunktion för Veho i Sverige. I dagsläget hanterar SSC den löpande redovisningen för Veho Bil Sverige AB samt tre fastighetsbolag. Under hösten 2024 har avdelningen påbörjat arbetet med att överta ekonomihanteringen av ytterligare ett svenskt koncernbolag, Veho Import AB, som är generalagent i Sverige för Mercedes-Benz Lastbilar. Det kommer innebära att SSC administrerar ekonomihanteringen för koncernens samtliga svenska bolag.
Den här tjänsten kommer till största del innefatta administrering av bolaget Veho Import.
I dina arbetsuppgifter ingår bl a:
Administration och hantering av kundfakturor
Administration och hantering av betalningspåminnelser/kravrutin
Administration och hantering av leverantörsfakturor
Hantera inbetalningar och utbetalningar
Kontoavstämning av främst kund- och leverantörsreskontra
Löpande bokföring
Besvara kunder och medarbetare via telefon och mail
Bidra till att skapa effektiva processer och rutiner inom redovisning
Hantera andra vanligt förekommande administrativa uppgifter på en ekonomiavdelning
Vem du är:
Vi vill att du som söker denna tjänst har dokumenterad erfarenhet och relevant utbildning inom ekonomi. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete och har förmågan, och intresse av, att hantera flera uppgifter samtidigt. I ditt arbete är du nyfiken och lösningsorienterad. Du har förmågan att se vad som behöver prioriteras och ser alltid till att göra ett bra jobb och leverera enligt tidsplan.
För att lyckas i rollen krävs att du är flexibel, förändringsbenägen och har en stark vilja att lära dig nya saker. Då du kommer att vara en servicefunktion gentemot kunder, kollegor och samarbetspartners är det viktigt att du är serviceinriktad, social och positiv. Dessa egenskaper visar du också självklart gentemot dina kollegor på jobbet. Du bidrar med god stämning och prestigelöshet som genererar den speciella teamkänslan och yrkesstoltheten som finns hos oss inom Veho.
Du behärskar engelska i tal så väl som i skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
SAP
Basware
Palette
Automaster
Kobra
Bilbranschen
Vi erbjuder dig:
Veho erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete i ett flexibelt, ödmjukt team som kännetecknas av familjär stämning där vi alla hjälper varandra, accepterar varandras olikheter och har nära till skratt. Vi visar stort engagemang och mycket arbetsglädje och din kompetens kommer att göra skillnad. Om du är en person med ansvarstagande och egen drivkraft finns stora möjligheter till utveckling.
Vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss
Vi har ett stort engagemang och mycket arbetsglädje och med din kompetens är vi övertygade om att vi tillsammans kommer att göra skillnad och lyckas.
Förutom kompetensutveckling erbjuder vi andra förmåner, friskvårdsbidrag, avdelningsaktiviteter med mera.
Vi har också ett samarbete med Great Place To Work där vi jobbar med olika aktiviteter och ett kontinuerligt förbättringsarbete för att bibehålla rankningen som en av Sveriges bästa arbetsplatser.
Din ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning heltid som inleds med sex månaders provanställning.
Kontakt från rekryteringsföretag undanbedes.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Vi ser fram emot din ansökan!