OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
Vid Polismyndigheten i Skåne ledigförklaras ett vikariat på anställning som assistent med funktion som ekonomiassistent med tjänstgöring vid länspolismästarens stab, enheten för internt stöd, ekonomistöd, redovisningsenheten.
Redovisningsenheten är placerad i polishuset på Davidshallstorg i Malmö.
Arbetsuppgifter
Redovisningsenheten ansvarar för den del av myndighetens löpande ekonomiska redovisning som inte utförs av PAC.Arbetsuppgifterna består till stor del av posthantering, förbereda och sammanställa underlag till PAC, hantera fakturor med ofullständig referens eller adress, samla ihop material från övriga huvudenheter, kontrollera och skicka till PAC.
Tillsammans med övrig personal vid enheten är Du en kontaktyta mellan PAC och myndighetens budgetansvariga samt övriga som hanterar ekonomiadministration.Andra förekommande arbetsuppgifter är hantering av resefakturor, det vill
säga kontroll, kontering och kontrollattest samt resebeställningar åt myndighetens medarbetare.
Eventuellt kan det även bli aktuellt att deltaga i olika projektgrupper, att skapa sig en översiktsbild av myndighetens redovisning och ekonomiadministration och där så krävs komma med förslag på hur förbättringar kan ske, samt utbilda/informera myndighetens personal i ekonomiadministrativa frågor.
Utbildning/Erfarenhet
Gymnasieutbildning eller motsvarande.God datorvana och kunskap i Windows, Word
samt Excel.
Du har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad, flexibel, stresstålig, strukturerad, har förmåga att lösa problem samt tycker om att jobba både självständigt och i grupp.Vidare måste Du ha god förmåga att uttrycka Dig i tal och skrift.
Meriterande
Erfarenhet av ekonomisystemet Agresso och elektroniska fakturahanteringssystem.Kunskaper i bokföring.Erfarenheter som instruktör/utbildare.
Övrigt