OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Regionhälsan är en förvaltning i regionen. Våra verksamheter har en stor bredd med inriktning regiongemensamma vårdverksamheter och hälsofrämjande nära vård. Nu har du möjlighet att bli en del av oss och vara med på vår spännande uppstart och utveckling.
Om oss
Allmänmedicinskt Centrum är en enhet inom förvaltningen Regionhälsan.
Vi bedriver undervisning på läkarutbildning och forskarutbildning samt har forskningsuppdrag inom primärvårdsmedicin i nära samarbete med Göteborgs universitet. Våra lokaler ligger på Hälsovetarbacken och vi har cirka 30 anställda medarbetare.
Om arbetet
Som enhetens ekonomi- och personalassistent har du ett varierande arbete med ansvar för uppgifter inom ekonomi, personal och övrig administration. Du kommer att arbeta med leverantörs och kundreskontra och göra månadsvisa uppföljningar med stöd av förvaltningens ekonomiavdelning. Du tar fram rapporter för ekonomiredovisning till chef, ledningsgrupp och forskare. I samband med ansökning om forskningsbidrag ger du ekonomiskt stöd och deltar i budgetprocessen samt hanterar rekvisition av erhållna forskningsmedel.
Vår verksamhet bedrivs i samarbete med många partners, såväl inom som utanför VGR, och du ansvarar för att ekonomiska avtal upprättas med dessa. All personaladministration inom enheten ingår då du kommer att vara enhetens kontaktperson med förvaltningens HR- och löneavdelning vad gäller anställningar och lönekonteringar. Registrering i personalsystem såsom Heroma kommer att ingå i dina uppgifter.
I övriga uppgifter ingår att ge administrativt stöd till enhetens ledning och forskare. Det innebär bland annat beställning av resor, varor och tjänster, arrangera möten och protokollföring. Du kommer att samarbeta med andra administratörer, lärare och forskare samt behöva söka kontakter utanför enheten. Du kommer att arbeta i flera olika datasystem såsom exempelvis Office, Raindance, Procedo / Marknadsplatsen, Heroma och Cognos.
Om dig
Du har utbildning inom ekonomi på lägst gymnasienivå, utbildning på högskolenivå är meriterande. Du har några års arbetslivserfarenhet av ekonomiadministrativt och personaladministrativt arbete. Har du erfarenhet av ekonomi och personaladministrativt arbete inom VGR är det meriterande. God datakunskap krävs, särskilt i Officeprogrammen Word och Excel samt erfarenhet av ekonomisystemen Raindance och Cognos är meriterande. Du har god förmåga att muntligt och skriftligt kommunicera på både engelska och svenska.
För att trivas i tjänsten är det viktigt att du är serviceinriktad, har en god samarbetsförmåga samt är duktig på att planera och koordinera ditt arbete. Du är dessutom noggrann och strukturerad samt har god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp.
Villkor
Tjänsten är ett vikariat tom 2021-08-31, med möjlighet till förlängning.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.