Ekonomiassistent - Vikariat

Ekonomiassistent - Vikariat

Arbetsbeskrivning

Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.

ARBETSUPPGIFTER
Ekonomiavdelningen är förvaltningens stödjande funktion inom kompetensområdet ekonomi- och upphandlingsfrågor. Avdelningen bidrar till mer resurseffektiva processer inom förvaltningen.

Vårt uppdrag är att stödja chefer och verksamhetsansvariga i ekonomifrågor och se till att säkerställa en hög kvalitet på redovisningen. Tillsammans får vi saker gjorda, skapar nya insikter och idéer som kan växa till smarta lösningar som utvecklar vår verksamhet. Ditt bidrag är det vi gemensamt gör för våra kunder och göteborgarna vilket blir viktiga framgångsfaktorer. Vi ser till att vi får mer resurseffektiva processer inom förvaltningen.

Som ekonomiassistent med inriktning mot redovisning arbetar du löpande i förvaltningens kund- och leverantörsreskontra, med både interna och externa kontakter. Du arbetar med ekonomiadministration, fakturahantering, inhämtning av underlag mm. I uppdraget ingår även att bidra till enhetens förbättringsarbete och utveckling av processer. Vid ekonomienheten arbetar vi tillsammans i alla delar. Detta kan innebära att du kan bli back-up för en kollega i andra arbetsuppgifter. För dig är det en självklarhet.

Uppdraget är ett vikariat på 1 år, med möjlighet till förlängning.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning eller motsvarande erfarenhet från liknande arbete, gärna i offentlig förvaltning. Då du kommer att arbeta nära verksamheten ser vi att du har ett professionellt och konsultativt förhållningssätt. Du är bra på att skapa goda och förtroendefulla relationer och kommunicerar på ett sätt som skapar delaktighet och tydlighet. Du är som person drivande, lösningsinriktad och ser möjligheter.

Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och kan prioritera. Då uppdraget är brett behöver du kunna strukturera ditt eget arbete samt ha ett stort mått av ordningssinne. Har du dessutom arbetat i fakturahanteringssystemet Proceedo och ekonomisystemet Agresso ser vi det som meriterande. Hos oss arbetar vi med glädje och omtanke om varandra. Vi har ett gott arbetsklimat och ser gärna att just du tillsammans med oss bidrar till den gemensamma arbetsglädjen. Hos oss vill vi att du utvecklas och mår bra på jobbet!


ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Lokalförvaltningen arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Lokalförvaltningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 november 2020
  • Ansök senast: 19 november 2020

Liknande jobb


21 november 2024