Ekonomiassistent - Vikariat

Ekonomiassistent - Vikariat

Arbetsbeskrivning

Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.

ARBETSUPPGIFTER
Ekonomienheten är förvaltningens stödjande funktion inom ekonomifrågor där enheten bidrar till mer resurseffektiva processer inom förvaltningen.

Vårt uppdrag är att stödja chefer och verksamhetsansvariga i ekonomifrågor och se till att säkerställa en hög kvalitet på redovisningen. Tillsammans får vi saker gjorda, skapar nya insikter och idéer som kan växa till smarta lösningar som utvecklar vår verksamhet. Ditt bidrag är det vi gemensamt gör för våra kunder och göteborgarna vilket blir viktiga framgångsfaktorer. Vi ser till att vi får mer resurseffektiva processer inom förvaltningen.

Som ekonomiassistent med inriktning mot redovisning arbetar du löpande i förvaltningens kund- och leverantörsreskontra, med både interna och externa kontakter. Du arbetar med ekonomiadministration, fakturahantering, inhämtning av underlag, interna kontroller mm. I uppdraget ingår även att bidra till enhetens förbättringsarbete och utveckling av processer. På ekonomienheten har vi en stark teamkänsla och hjälper till där vi behövs. Detta kan innebära att du kan bli back-up för en kollega i andra arbetsuppgifter. För dig är det en självklarhet.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning eller motsvarande erfarenhet från liknande arbete, gärna i offentlig förvaltning. Då du kommer att arbeta nära verksamheten ser vi att du har ett professionellt och konsultativt förhållningssätt. Du är bra på att skapa goda och förtroendefulla relationer och kommunicerar på ett sätt som skapar delaktighet och tydlighet. Du är som person drivande, lösningsinriktad och ser möjligheter.

Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och prioritera. Då uppdraget är brett behöver du kunna strukturera ditt eget arbete samt ha ett stort mått av ordningssinne. Meriterande om du har arbetat i fakturahanteringssystemet Proceedo och ekonomisystemet Agresso sedan tidigare. Hos oss arbetar vi med glädje och omtanke om varandra. Vi har ett gott arbetsklimat och ser gärna att just du tillsammans med oss bidrar till den gemensamma arbetsglädjen. Hos oss vill vi att du utvecklas och mår bra på jobbet!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Lokalförvaltningen
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2021
  • Ansök senast: 24 november 2021

Liknande jobb


20 december 2024