Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker nu en vikarierande ochserviceinriktad ekonomiassistenttill vår ekonomiavdelning med internationella kontaktytor. Rollen är bred och arbetsuppgifterna varierande. Är du en positiv person som gillar att sätta guldkant på andras vardag? Varmt välkommen med din ansökan!
Om företaget
Begoma är ettfamiljeägt logistikföretagsom erbjuder internationella transporttjänster med lastbil, järnväg, flyg, båt och container. Vi är ett av Sveriges största privatägda logistikföretag med cirka 80 anställda påkontor i Sverige, Polen, Tjeckien, Nederländerna, Ukraina och Zambia.
Företagets transporttjänster omfattar hela världen och bland våra kunder hittar man såväl de största exportföretagen som många mellanstora företag i Sverige och Europa. På Begoma sätter vi alltid kunden i fokus och alla arbetar efter kärnvärdena kompetens samt engagemang. Vi arbetar aktivt för att förbättra kvalitén på sina tjänster och för att erbjuda hållbara transportlösningar med så liten miljöpåverkan som möjligt.
Begoma ingår i en familjeägd industrikoncern med ett flertal bolag inom fastighetsförvaltning, tillverkning och logisiktjänster.
Arbetsuppgifter
Du kommeratt ingå i koncernens ekonomiavdelningsom består av tre personer i Sverige och två personer iTjeckien. Din roll är bred och kommer bland annat innefatta:
Ansvar för bolagets leverantörsreskontra.
Delat ansvar förleverantörsfakturahantering.
Eget ansvar för några av koncernens dotterbolag.
Delat ansvar för allmänna kontorssysslor.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Vi söker dig som brinner för att ge service till andra och som har en god administrativ förmåga. Du trivs med interna som externa kontaktytor. Du har ett självständigt sätt och tar ansvar för dina uppgifter. Då du kommer att arbeta med en bredd av arbetsuppgifter söker vi dig med ett systematiskt och noggrant arbetssätt. Du trivs bra i en prestigelös och samarbetsinriktad miljö där man tillsammans når mål. Då du kommer att arbeta med känslig information, söker vi dig med hög integritet.
Vi söker dig med erfarenhet av liknande roller där du haft en bredd av arbetsuppgifter. I rollen kommer du att arbeta med administration i flera olika system, varför vi söker dig med en god system- och datorvana. Du har en god kunskap i Office-paketet, framför allt Excel. Då du kommer att kommunicera på både svenska och engelska i denna roll, söker vi dig med goda kunskaper i båda språken. Ett tredje språk som till exempel polska, tjeckiska, tyska, holländska är meriterande.
Du måste ha arbetat i Visma.Net för att vara aktuell för rollen.
Kompetenskrav
Erfarenhet av att ha arbetat med Visma.Net är ett absolut krav.
Övrigt
Start: 2024-11-18
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse