OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige år 2003 och sedan dess har vi ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra drygt 170 butiker runt om i Sverige.
Ekonomiavdelningen i region syd består i dagsläget av en gruppchef, tre ekonomiassistenter och en IT-tekniker.
Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som ekonomiassistent hos oss på Lidl är du den viktiga länken mellan regionens 68 butiker och berörda avdelningar på centrallagret. Tillsammans med dina kollegor administrerar och förmedlar du ekonomisk information till och från olika avdelningar inom vår organisation och är ansiktet utåt för regionens ekonomiavdelning. Du har daglig kontakt med våra butiker för att assistera dem i deras ekonomiska arbete samt bearbetar och analyserar butikernas inventeringar och andra kostnadsposter. Du kommer även att ansvara för att stämma av priser, sortera prisskyltar och skicka ut post till butikerna. Utöver ekonomi så kommer ditt arbete även att bestå i att vara behjälplig när det gäller controlling, reporting och IT-relaterade ärenden som inkommer via telefon, mail eller på plats. Detta arbete utförs i nära samarbete med de olika fackavdelningarna på vårt huvudkontor.
Vilka erfarenheter söker vi?
Vi ger dig med avslutad gymnasieutbildning (eller eftergymnasial utbildning) med inriktning på ekonomi/administration eller IT, möjligheten till ett stimulerande arbete där du blir betydelsefull för att vi ska fortsätta hålla hög kvalitet på vår administration. Vi ser det som en stor fördel om du har tidigare erfarenhet från detaljhandeln.
Som person är du noggrann, strukturerad och har en mycket god administrativ förmåga. Du är positiv och ett högt tempo är något som du trivs med. Egenskaper som karaktäriserar dig är att du är strukturerad, samarbetsvillig och lösningsorienterad. Du är en person med hög ambitionsnivå och som trivs med att arbeta självständigt och under eget ansvar. Har du kunskaper i engelska och/eller tyska samt tidigare erfarenhet av controlling, reporting och/eller IT-support är det meriterande för oss.
Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs, på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling.
Tjänsten är ett vikariat på deltid (ca 28h/veckan) med start enligt överenskommelse tom den 31 maj 2017. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad på ekonomiavdelningen vid vårt centrallager i Halmstad.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken Ansök nu, som du hittar längst ner på vår hemsida. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast 26 juni 2016. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion via vår växel på tfn 08-55 55 70 00.
Välkommen med din ansökan!