OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
I gemensam servicefunktion (GSF) Ekonomi ingår GSF Kund som ansvarar för hela kundfaktureringsprocessen gentemot våra kunder i hela Region Skåne. Vårt kontor ligger på Medicon Village i Lund där vi just har flyttat in i nyrenoverade lokaler. Vi är cirka 20 medarbetare på vår enhet som arbetar i mindre team mot Region Skånes olika förvaltningar.
GSF Ekonomi är ett affärsområde inom Regionservice, med uppdrag att leverera tjänster inom ekonomi och vårdadministration till Region Skånes förvaltningar och bolag. GSF Ekonomi utgör tillsammans med GSF HR ett av Sveriges största Servicecenter med specialistkompetenser som arbetar för att göra vardagen enklare för vården. Vår ambition är att vara en drivande aktör som skapar bästa värde för Region Skåne.
GSF arbetar strategiskt med att utveckla vår service och vår organisation. Vi ligger i framkant med digitalisering av arbetssätt och bygger upp kunskap ny teknik som gör det möjligt att automatisera fler administrativa uppgifter.
För oss är det avgörande att kunna attrahera och behålla medarbetare som vill utvecklas i linje med vision och värderingar. Vi genomför därför utvecklingsprogram för interna talanger och arbetar för att etablera ett systematiskt förbättringsarbete som involverar och tar till vara medarbetarnas kreativitet och innovationskraft. Alla nya medarbetare får utbildning i vår servicepolicy och kommunikationsträning.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du bli vår nya ekonomiassistent och bidra till en administration i världsklass?
Vi erbjuder dig ett varierat arbete på en arbetsplats där vi uppmuntrar nytänkande för att möta våra kunders behov på bästa sätt. Du arbetar tillsammans med trevliga kollegor för att fortsätta vår utveckling i att bli en ännu bättre partner för vården.
Tjänsten som ekonomiassistent innebär att du arbetar med kundfakturering och kassa/bank-bokföring på enheten GSF Ekonomiservice i Lund. Du arbetar i vårt ekonomisystem Raindance för några utvalda förvaltningar med bland annat registrering av fakturaunderlag och nya kunder i kundregister, distribution av fakturor inklusive bilagor samt bankbokföring. I arbetet ingår också betalningsbevakning inklusive påminnelse- och inkassokörning där du även har kontakt med våra inkassobolag. Vidare ingår avstämning av reskontra, upprättande av avskrivnings- och bokslutsunderlag samt support och kontakt med våra interna såväl som externa kunder.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning. För att snabbt komma in i rollen är det positivt om du har erfarenhet av arbete från tidigare nämnda arbetsuppgifter/ekonomiuppgifter, gärna inom offentlig verksamhet. Har du ekonomiutbildning på högskolenivå eller en yrkeshögskoleutbildning inom området är det meriterande.
Tjänsten kräver att du har mycket god datorvana och kunskaper i såväl Word som Excel. Vidare är det fördelaktigt om du har vana av arbete i ett stort ekonomisystem, såsom Raindance.
Då arbetet innebär mycket kontakt med våra kunder lägger vi vikt vid ett gott bemötande och att du är serviceinriktad. Vi ser att du är en utåtriktad, nyfiken och engagerad person som trivs att arbeta med varierande arbetsuppgifter i en organisation i ständig förändring. Du drivs av att arbeta målinriktat samt trivs med att periodvis arbeta i ett högt tempo för att hålla uppsatta tidsplaner samtidigt som du levererar med hög kvalitet. Vidare har du god samarbetsförmåga och delar gärna med dig av dina kunskaper till dina kollegor. Vi ser det som en självklarhet att du bidrar till ett fortsatt gott arbetsklimat och en god arbetsmiljö. Då vi gärna vill tillsätta tjänsten så snart som möjligt ser vi det som värdefullt om du är tillgänglig inom snar framtid.
Vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten som ekonomiassistent och kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Intervjuerna avses att hållas 15, 22 och 24 maj.
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi tillämpar löpande urval och kallar på intervju redan under annonseringstid!
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.
Att arbeta sida vid sida med sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Som serviceleverantör verkar Regionservice i en komplex miljö, där vikten av rätt flöden, fungerande logistik och optimal byggplanering påverkar hur väl vården lyckas med sitt uppdrag – att ge patienterna god och säker vård. Här är Regionservice en viktig resurs.
Regionservice har idag en årlig omslutning på nästan 4 miljarder kronor och består av cirka 1800 medarbetare. Organisationen befinner sig i en spännande utvecklingsfas och lägger stor kraft på att utveckla verksamheten och tjänsteleveranserna. Relationerna med kunderna är avgörande för framgången och siktet är inställt på att nå ett ömsesidigt partnerskap med ett gemensamt mål – att göra skillnad varje dag.
På www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lars Karlgren - Affärsområdeschef
044-3093768
Lisbeth Lörqvist - Produktionschef
044-3093781
Tony Svensson (Kommunal)
044-309 37 58
Leo Hafstad
046-17 78 91
Sandra Olin
0768-890 795
Christopher Raushill
040-33 77 65
Linda Strömbäck - Fastighetschef
040-33 14 34
Maria Gal - Vision
0702-414 055
Peter Svensson - Rekryterare (Semester v. 30-32)
040-625 74 51
Paula Oldén - Rekryterare
040-625 74 87