Ekonomiassistent/Accounts Payable Clerk

Ekonomiassistent/Accounts Payable Clerk

Arbetsbeskrivning

Har du ett ekonomiskt intresse och vill starta din karriär med att komma in hos en en väletablerad arbetsgivare? Har du ett intresse för att börja med enklare administrativa arbetsuppgifter som kan gynna din yrkesbana framåt? Här får du möjligheten att komma in på ett stort företag kanske som ett första arbete efter din ekonomiutbildning eller bygga på dina erfarenheter tillsammans med kompetenta kollegor. Sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Du kommer tillhöra en avdelning på 30-40 personer och kommer vara en viktigt länk i ett mindre team där du bidrar med att i huvudsak registrera fakturor och arbeta med leverantörsreskontra. Du välkomnas till ett team med härlig stämning och hög trivsel. I den här rollen kommer du att ha stora kontaktytor, såväl interna som externa vilket ställer krav på att du är kommunikativ och trivs i en interaktiv roll.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult ute på kundföretaget, där det finns goda möjligheter att gå över till kunden på sikt. Uppdraget är långsiktigt och kommer att vara på heltid.

Du erbjuds


* Att få tillhöra ett team med ett gediget engagemang med ett stort intresse för arbetet där man har en stor tillit till varandra
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER
* Arbeta med fakturamatchning
* Arbeta med registrering av fakturor, leverantörsreskontra
* Arbeta med administrativa arbetsuppgifter såsom verifiering, påminnelsehantering och leverantörshantering
* I rollen arbetar du aktivt och deltar kontinuerligt i förändrings- och förbättringsarbete inom avdelningen och tillhörande funktioner

VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial ekonomiutbildning, alternativt likvärdiga kunskaper genom arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra eller ekonomiadministration


* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, då arbetsuppgifterna kräver det


Det är meriterande om du:


* har god vana att arbeta i komplexa IT-miljöer eller har ett intresse för IT
* har goda kunskaper i affärssystemet SAP.


Som person är du:
* Samarbetsvillig
* Problemlösande
* Initiativtagande

Övrig information


* Start: Omgående eller enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 oktober 2021
  • Ansök senast: 9 november 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024