OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett ekonomiskt intresse och vill starta din karriär med att komma in hos en en väletablerad arbetsgivare? Har du ett intresse för att börja med enklare administrativa arbetsuppgifter som kan gynna din yrkesbana framåt? Här får du möjligheten att spela en komma in på ett multinationellt bolag och bygga på dina erfarenheter tillsammans med kompetenta kollegor. Sök redan idag!
OM TJÄNSTEN
Välkommen till Husqvarna Groups ekonomiavdelning. Avdelningen består av omkring 30-40 personer där du kommer utgöra en viktigt länk i ett mindre team där du bidrar med att i huvudsak registrera fakturor och arbeta med leverantörsreskontra. Du välkomnas till ett team med härlig stämning och hög trivsel. I den här rollen kommer du att ha stora kontaktytor, såväl interna som externa vilket ställer krav på att du är kommunikativ och trivs i en interaktiv roll. Rollen ger dig möjlighet till professionell utveckling, där du kommer spela en viktig roll inför den digital förändringsresa som sker på avdelningen just nu.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult ute på kundföretaget.
Du erbjuds
* Att få tillhöra ett team med ett gediget engagemang med ett stort intresse för arbetet där man har en stor tillit till varandra
* Möjlighet att arbeta enligt en hybridmodell
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Arbeta med registrering av fakturor, leverantörsreskontra
- Arbeta med administrativa arbetsuppgifter såsom verifiering, påminnelsehantering och leverantörshantering
- Arbeta med fakturamatchning
- I rollen arbetar du aktivt och deltar kontinuerligt i förändrings- och förbättringsarbete inom avdelningen och tillhörande funktioner
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial ekonomiutbildning, alternativt likvärdiga kunskaper genom arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra eller ekonomiadministration
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, då arbetsuppgifterna kräver det
Det är meriterande om du:
* har god vana att arbeta i komplexa IT-miljöer eller har ett intresse för IT
* har goda kunskaper i affärssystemet SAP.
Som person är du:
* Samarbetsvillig
* Problemlösande
* Initiativtagande
Övrig information
* Start: 2022-08-08
* Omfattning: Heltid, 6 månader med goda chanser till förlängning
* Placering: Huskvarna
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231