OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en hungrig och driftig ekonomiassistent/administratör som gillar varierande arbetsuppgifter med ansvar, till vårt huvudkontor i Bromma.
Anställningsform: 50% (minst)
Start: Omgående
Huvudkontor: Ulvsunda, Bromma
Du är stationerad på vårt kontor i Bromma. Arbetstiderna är varierande med en frihet under ett stort ansvar där uppgifterna och ansvarsområdena är i fokus, snarare än styrda kontorstider.
Flexibilitet och tillgänglighet tillsammans med ett strukturerat ansvarstagande är några av de egenskaper som vi anser vara viktiga för framgång.
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta främst med kundfakturor, kundreskontra och attestering samt enklare bokföring av redovisade handkassor. Utöver detta följer diverse administrativa uppgifter som kan komma att förändras/utökas. Exempel på uppgifter är hantering av anställningsavtal med inmatning i lönesystem, underlag, rapporter och varuhantering till diverse kunder och i övrigt är det klassiska kontorsuppgifter som arkivering, posthantering och svara i telefon.
Vid behov kan det även bli aktuellt med uppdrag i driften, för att få lite variation från kontorsarbetet samt få insyn i våra operativa delar vilket underlättar ditt administrativa arbete.
Tjänsten kommer delvis att utvecklas och formas efter hand. Om förutsättningarna är de rätta, finns
det möjligheter till större ansvarsområden samt påverkan genom idéer till nya system/strukturer som kan tänkas vara förbättringar/optimeringar, då bolaget utvecklas löpande.
Ledord som vi värderar högt är:
Driftig, Nyfiken, Kreativ, Lättlärd, Resultatsökande och inte minst Glad, Positiv och Utåtriktad.
Datorvana:
Vi har mycket höga krav på att du har en avancerad datorvana och att du har lätt för att vara kreativ och tillämpa en dator för att effektivisera din tid såväl som skapa struktur i arbetet.
MS Office (framförallt Excel), Windows och gärna SPCS/VISMA (där bokföring, löner och fakturering sker idag) är miljöer som du behärskar väl.
Bolaget:
PreCont är Sveriges ledande leverantör av kontrolltjänster. Vi är ett rikstäckande nischat säkerhet & undersökningsföretag som arbetar med en rad olika kontrolltjänster som har ett gemensamt tydligt syfte: Förebygga samt avslöja internt svinn och kvalitetsmätning & rutinuppföljning. Vår nisch med en spetskompetens och flexibel logistik gör oss unika i branschen.
Bolaget agerar främst på två marknader; Säkerhet och Mystery Shopping.
Vi arbetar mot detaljhandel, dagligvaruhandel, hotell, café/restaurang, nattklubbar, spelbolag, järnvägsbolag, flygbolag, rederier mm.
PreCont är ett relativt ungt och expansivt familjeföretag med en omsättning från 3 till 21 Msek på 8 år. De senaste 3 åren har bolaget fått utmärkelsen ?Gasellföretag? av Dagens Industri, som ett av Sveriges snabbast växande företag och innehar idag UC´s certifikat för högsta kreditvärdighet.
Vi är ca 100 medarbetare (totalt ca 40 heltidstjänster), övervägande behovsanställda, stationerade främst på våra kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö men även i landets övriga större städer.
Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.precont.se
Ansökan/frågor endast via e-post till admin@precont.se
I din ansökan ser vi gärna att du skickar med personligt brev, CV med foto och skriv även lite närmare om din kompetens och erfarenhet av just Office/Outlook/Excel & Visma/Spcs.
Du bör ha B körkort och skriv om du har tillgång till egen bil.
Ange även när du kan tillträda tjänsten som tidigast.
Sista ansökningsdag 13-07-18
Kontaktpersoner på detta företaget
Robert Malmqvist
Marcus Godhe
031-757 78 75
0732-07 01 75
Henrik Miger
Ansvarig region Öst Anna Jansson
08-410 131 74
0732-070 174
Henrik Miger
08273033
Jessica Boman
Regionschef Jonas von Schrowe
Jessica Boman
0732070171
Anna Norling
0702979275
Andreas Näslund
0732070177