OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda.Adeccos globala huvudkontor ligger i Schweiz.Den totala omsättningen ligger på ca SEK 170 miljarder.Omsättningen i Sverige år 2005 uppgick till SEK 1,5 miljarder.Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.Adecco i Kungsbacka söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent/administratör till sin uthyrningsveksamhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Löpande redovisning - Leverantörsreskontra - Kundreskontra - Order - Fakturering - Månadsavstämning - Momsrapport - Tulldeklarationer - Kvartalsredovisning Skatteverket - Inventering 1 gång per år - Förbereda uppgifter inför bokslut till revisorn - Svara i telefon - Posthantering - Inköp av kontorsmaterial - Hjälpa till på lagret vid arbetstoppar - Köksansvarig - Inköp av lunch till personalen - Veckoinköp av diverse (ex frukt) - Övrigt Som person skall du vara flexibel, prestigelös och lyhörd.Relevant ekonomisk bakgrund med några års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent eller liknande.Du skall behärska Officepaketet.Meriterande om du har arbetat i SPCS. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav. För att söka tjänsten gå in på vår hemsida adecco.se och registrera ditt CV samt ansök.