Ekonomiassistent/administratör

Arbetsbeskrivning

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda.Adeccos globala huvudkontor ligger i Schweiz.Den totala omsättningen ligger på ca SEK 170 miljarder.Omsättningen i Sverige år 2005 uppgick till SEK 1,5 miljarder.Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag. Adecco i Kungsbacka söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent/administratör till vår uthyrningsverksamhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter: -Löpande redovisning - Leverantörsreskontra - Kundgreskontra - Order - Fakturering - Månadsavstämning - Momsrapport - Tulldeklarationer - Kvartalsredovisning Skatteverket - Inventering 1 gång per år - Förbereda uppgifter inför bokslut till revisorn - Svara i telefon - Posthantering - Inköp av kontorsmaterial - Hjälpa till på lagret vid arbetstoppar - Köksansvarig - Inköp av lunch till personalen - Veckoinköp av diverse (ex frukt) - Övrigt Som person skall du vara flexibel, prestigelös och lyhörd.Relevant ekonomisk bakgrund med några års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent eller liknande.Du skall behärska Officepaketet.Meriterande om du har arbetat i SPCS. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav. Rekrytering sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco, Kungsbacka
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 31 januari 2007
  • Ansök senast: 4 februari 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010