Ekonomiassistent/administratör till ActionAid Sverige

Arbetsbeskrivning

ActionAid är en global rörelse som jobbar för rättvisa och utveckling. Vi tror på att alla har förmågan att förändra sitt liv till det bättre. Därför samarbetar vi med utsatta människor för att skapa varaktiga förändringar. Vår vision är en värld utan fattigdom.


ActionAid engagerar och mobiliserar människor som vill vara med och bekämpa fattigdom och orättvisor. För att uppnå det krävs politiska beslut - på lokal, nationell och internationell nivå. Det kräver ändrade attityder och beteenden, också i vår del av världen. ActionAid arbetar utifrån ett rättighetsperspektiv. I alla projekt har vi ett särskilt fokus på kvinnor och flickor eftersom vi vet att jämställdhet leder till en långsiktigt hållbar utveckling. ActionAid har funnits i Sverige några år och växer kontinuerligt.

 

Vi erbjuder en tjänst där dina arbetsuppgifter omfattar ekonomi och administration. Du kommer att vara spindeln i nätet på vårt kontor i centrala Stockholm med ca 10 anställda. Tjänsten är knuten till ekonomichef.

 

Som ekonomiassisten kommer du att arbeta med hela flödet inom ekonomiavdelning, dvs. löpande bokföring, leverantörsfakturor, bokning av in och utbetalningar, månadsbokslut m.m.  Som administratör kommer du ge stöd till hela kontoret och även ha ansvar för att kontoret fungerar väl. Du kommer även få ta del av arbetet i vår givarservice då du ger stöd till vårt team vid arbetstoppar.

 

Utbildning och bakgrund

 

Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning. Tjänsten kräver att du är en god användare av Excel och Officepaketet i övrigt. Du har tidigare jobbat eller jobbar just nu som ekonomiassistent och/eller administratör. Erfarenhet av att jobba i Visma eller annat ekonomisystem är bra.

 

Du bör vara en positiv och driftig person som tycker om att arbeta i en mindre organisation där man får göra lite av allt. Du ska vara prestigelös och flexibel. Det är viktigt att du skapar struktur och att du dessutom tycker om och förstår vikten av service gentemot resten av vårt team.

 

Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med en sex månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse efter sommaren.

Vill du ha mer information är du välkommen att kontakta Björn Holmgren på tel. 08-615 55 51. 

Välkommen med din ansökan till jobb@actionaid.se, senast fredagen den 2 juni 2014.

Kontaktpersoner på detta företaget

Projektledare Sebastian Rushworth
-
Koordinator Melinda Ulin
-
Ekonomichef Björn Holmgren
08-615 55 51
Koordinator Melinda Ulin
melinda.ulin@actionaid.org
Projektledare Melinda Ulin
melinda.ulin@actionaid.org
Koordinator Nathalie Dahnsdotter
nathalie.dahnsdotter@actionaid.org
Koordinator Linnea Sonka
linnea.sonka@actionaid.org
Koordinator Tom Gabrielsson
tom.gabrielsson@actionaid.org
Koordinator Biniam Fikadu
biniam.fikadu@actionaid.org
Tom Gabrielsson
tom.gabrielsson@actionaid.org

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Action Aid Sverige
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Rekrytering
  • Publicerat: 16 maj 2014

Besöksadress

Roddargatan 15 11620 Stockholm
None

Postadress

Roddargatan 15
Stockholm, 11620

Liknande jobb


14 november 2024

14 november 2024

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

14 november 2024

14 november 2024