OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lockas du av att arbeta i ett stort börsnoterat bolag med stora ekonomiska flöden? Trivs du att arbeta med leverantörsreskontran i ett stort team?
Vår kund behöver stärka upp AP-teamet och söker nu en ekonomiassistent att ta sig an utmaningen. Vår kund är ett stort börsnoterat företag som sitter i trevliga lokaler i norra Stockholm. Tjänsten är en konsultrekrytering vilket innebär att du initialt kommer arbeta som anställd konsult via Newr och förutsatt gott samarbete sedan erbjudas fast anställning hos vår kund.
Om rollen
I rollen som ekonomiassistent kommer du ingå i ett AP-team om tio personer som tillsammans driver leverantörsreskontran för bolaget.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Felhantering och kontrollering av leverantörsfakturor
- Ränte-, påminnelse-, inkasso-, KFM-hantering
- Matchning av fakturor
- Upplägg av nya leverantörer
- Referensmatchningar
- Kontering av vissa fakturor
- Ärendehantering
- Utredningsarbete
- Utveckling- och förbättringsarbete kring processer och AP-funktionen
Vi söker dig
Vi söker dig som trivs med att arbeta i större ekonomiska flöden och känner dig trygg med de flesta av ovanstående arbetsuppgifter. Du har ett proaktivt arbetssätt, trivs med struktur och har ett generellt systemintresse.
Låter det som ett uppdrag för dig? Skicka in din ansökan omgående då vi presenterar kandidater löpande. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Anna Modin på anna.modin@newr.se eller 073 027 96 21.
Om Newr:
Newr är specialiserade på rekrytering och interimslösningar inom ekonomi och finans. Vi bistår företag med kandidater och konsulter på chefs-, specialist och linjerollsnivå. Newr står för det vi anser att vår bransch handlar om - new relations. Mellan oss, våra kunder, kandidater och konsulter. Vår ambition är att vara ett attraktivt val för dig som söker en ny utmaning inom ekonomi eller behöver stärka din ekonomifunktion på kort eller lång sikt.