OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en öppen, motiverad och engagerad ekonomiassistent? Vill du bidra till att påverka i en innovativ marknadsledande internationell koncern? Brinner du för att jobba med ekonomi och administrativa uppgifter? Läs då mer nedan!
Nice S.p.A är en marknadsledande internationell tillverkare av moderna och säkra automationslösningar till hemmet. Genom att integrera människor med teknik och banbrytande styrsystem förenklar de vardagen och förbättrar livskvaliteten hos sina kunder. Nice S.p.A erbjuder funktionella produkter med en spännande design som gör att människor kan komma in och lämna sitt hem i full frihet, med största komfort och därmed njuta av sina bostadsområden till fullo. De erbjuder ett brett sortiment med avancerad elektronik, fin design och kompletta, attraktiva automationssystem som är enkla att interagera med.
Vi söker nu dig som vill arbeta med ekonomi och administration på plats hos Nice S.p.A i Malmö. Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara löpande bokföring, banktransaktioner, fakturering, registrering av leverantörsfakturor, hantering av inbetalningar från kunder samt utbetalningar av löner. Du kommer även att ansvara för balans- och resultaträkning varje månad samt vara involverad i årsbokslut som görs tillsammans med PWC.I rollen som ekonomiassistent/backoffice medarbetare kommer du även att fungera som ansiktet utåt mot kunderna där du ansvarar för orderhantering samt tar emot samtal, förfrågningar och betalningar från kunder. Detta innebär att du kommer fungera som en länk mellan kund, lager och försäljningsavdelning.
Tjänsten är inledningsvis på 50%, men beräknas gå upp till 100% i oktober/november då du kommer att täcka upp under föräldraledighet. Tanken är att tjänsten kommer att pågå under minst ett år, men det finns chans till utveckling inom företaget för den som visar framfötterna. Arbetstiderna är förlagda 8-16:30 men det finns chans till flextid och att strukturera schemat utefter dina önskemål. Det är även ett krav att du är flytande i såväl svenska som engelska då du kommer ha mycket kontakt med kunder i framförallt Norge, Danmark, Sverige, Italien och Tyskland.
Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ekonomi och administration. Utbildning inom ekonomi är bra, men inget krav då vi värdesätter erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. I rollen kommer du att använda dig av Excel och Visma och vi ser därför gärna att du har erfarenhet från dessa verktyg. En teknisk bakgrund eller tekniskt intresse är även meriterande, men inget krav. Om du tidigare har arbetat i AX Dynamics 365 är detta meriterande. Du är vidare motiverad, snabblärd och vill komma in i branschen och ser utvecklingsmöjligheter på sikt inom företaget.
Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket betyder att du kommer vara anställd av StudentConsulting och arbeta som konsult uthyrd till vår kund. Det kan finnas möjlighet att bli övetagen av kund efter uppdragets slut, men då i en halvtidstjänst. Du kommer även att få en introduktion till arbetsuppgifterna och företagets produkter innan du startar i tjänsten.
Låter det som något för dig? Ansök redan idag! Urval och intervjuer av kandidater sker löpande!
Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584