Ekonomiassistent/chefsassistent till Wagenborg Shipping Sweden AB

Arbetsbeskrivning

Till Wagenborg Shipping Sweden AB i Malmö söker vi nu dig som är i början av din karriär och som söker det perfekta instegsjobbet. Du kommer erbjudas en utvecklande och central roll i en internationell organisation med drivna och engagerade kollegor.

Företagspresentation

Wagenborg Shipping Sweden AB startade i Malmö 2001, och ingår i den Holländska rederikoncernen Royal Wagenborg B.V. i Delfzijl. Koncernen sysselsätter 170 moderna torrlastfartyg och har 3500 anställda.

Wagenborg Shipping Sweden AB representerar koncernen i Skandinavien och arbetar mot industrin, direkt eller via agenter och speditörer, med alla sorters sjötransporter för hela fartygsflottan. Många års erfarenhet och expertis innebär att Wagenborg Shipping Sweden AB har en viktig roll på den internationella shipping marknaden.

Se mer information på https://www.wagenborg.com/our-companies/wagenborg-shipping-sweden-ab/


Tjänstebeskrivning

I rollen som ekonomiassistent/chefsassistent kommer du erbjudas en bred och spännande arbetsbeskrivning där du kommer att assistera såväl ekonomiavdelningen som företagets VD och säljorganisation. Som ekonomiassistent/chefsassistent kommer du att i nära samarbete med ekonomichefen bland annat stötta upp med fakturering, registrering av in- och utbetalningar, kontering och registrering av leverantörsfakturor samt avstämning av kund- och leverantörreskontra. Som chefsassistent kommer du bland annat att supportera företagets VD, ansvara för bokningar och koordinering av bland annat resor och arrangemang, ansvara för posthantering och företagets växel samt att upprätthålla en god service både internt och externt för bolaget.


Kvalifikationer

Vi tror att tjänsten lämpar sig väl för dig som befinner digi början av din karriär och/- eller har ett par års arbetslivserfarenhet och söker det perfekta instegsjobbet inom ekonomi och administration. Du har en eftergymnasial utbildning som med fördel har inriktning ekonomi. Har du tidigare erfarenhet av ovan beskrivna arbetsuppgifter så ses detta som meriterande men inte som ett krav. Dina IT kunskaper är goda och har du erfarenhet av att ha arbetat i Outlook ses detta som meriterande. Du behärskar både det engelska och svenska språket flytande i så väl tal och skrift.

Egenskaper

Som person är du prestigelös, flexibel och sätter stort värde på service. Du tycker om att vara spindeln i nätet, har en god känsla för detaljer och är positiv till din personlighet. Vidare är du noggrann, effektiv och initiativtagande. Då rollen spänner över flera ansvarsområden är det viktigt att du har en god simultanförmåga och trivs med att ha många bollar i luften. Att du är driven, mån om din framtida karriär och har ett gott siffersinne ser vi som en självklarhet.

Ansökan

Låter tjänsten intressant? Då vill vi ha din ansökan redan idag och du söker tjänsten via länken nedan. Då vi har ett löpande urval till tjänsten är det viktigt att du skickar din ansökan så fort som möjligt för att öka dina chanser att komma med i urvalsprocessen.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sanny Malmberg på telefonnummer 040-611 07 61.

<b>Om TEMP-TEAM</b>
<i>TEMP-TEAM är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och har i över 35 år framgångsrikt rekryterat medarbetare till såväl börsnoterade företag som mindre verksamheter. Vi är en del av en internationell koncern och tillsätter tjänster både inom kollektiv- och tjänstemannasektorn. Läs gärna mer om oss på www.temp-team.se</i>

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TEMP TEAM Malmö
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 3 juni 2016

Liknande jobb


21 november 2024