OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Siemens utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens arbetar 2 800 personer och företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en ekonomiassistent/ekonom för heltidsuppdrag. I denna roll kommer du att registrera betalningar i olika valutor i flera komplexa system, hantera återbetalningar, kundreskontra och bankkontoavstämning.
Placeringsort för tjänsten är Umeå.
Din profil
Vi tror att du har ekonomisk utbildning, gärna med någon eftergymnasial påbyggnad såsom civilekonom. Vidare har du god erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning sedan tidigare, gärna inom reskontra och redovisning. Har du erfarenhet av att arbeta med utländska valutor är detta meriterande. Du har en god förståelse för affärssystem och det är viktigt att du kan kommunicera flytande på Finska, Svenska och Engelska i tal och skrift.
Som person är du positiv, flexibel, serviceinriktad och socialt säker. Vidare har du en god samarbetsförmåga och är hjälpsam. Arbetstempot kan vara högt, så det är viktigt att du trivs i en sådan miljö. Ekonomiuppgifter ställer alltid krav på noggrannhet och effektivitet, så även i detta fall. För att passa in på arbetsplatsen är det viktigt att du är en lagspelare som samtidigt är initiativrik och självständig.
Ansökningsförfarande
Anställningen är till en början ett konsultuppdrag på cirka 6 månader med möjlighet till anställning av Siemens efter periodens slut. Anställningsavtalet kommer att skrivas med Skill. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval. Därför uppmuntrar vi dig att söka tjänsten redan idag.
Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryterare Oscar Ahle, oscar.ahle@skill.se.
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.