ekonomiassistenter

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du driven, noggrann och engagerad? Har du dessutom erfarenhet av ekonomiarbete och är på jakt efter nya utmaningar? Då vill vi träffa dig!
Idébanken söker nu en ekonomiassistent för uppdrag hos spännande företag några mil väster om Åtvidaberg.
I din roll kommer du främst arbeta med leverantörreskontra, på sikt kan rollen även komma att breddas med annan typ av ekonomiarbete, HR, ansvar för företagets receptionsområde och internservice.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Idébanken som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Dina ansvarområden är följande:


Löpande bokföring, främst leverantörreskontra.
Bokslutsarbete, månadsvis.
Arbetsuppgifterna kan komma på sikt att breddas och innefatta HR, lönehantering och internservice.



Arbetstider


Heltid, arbetstiderna är lagda mellan 08:30-17:30 med flex. Uppdraget startar så snart som möjligt, 6 månader med chans till förlängning och/eller övertag av kund.


Kvalifikationer
Vi söker dig som självständigt kan organisera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du är noggrann, flexibel och tar egna initiativ när det behövs.


Du har:


En ekonomisk utbildning eller likvärdig erfarenhet av ekonomiarbete. Du har erfarenhet av leverantörreskontra och en förståelse kring Debit/kredit.
God datavana och goda kunskaper i Officepaketet.
Mycket goda kunskaper i svenska. Det är meriterande med goda kunskaper i engelska.

Vi ser det som meriterande om du även har: ·
Tidigare erfarenhet av löneadministration ·
Erfarenhet av arbete i Monitor eller liknande affärssystem t.ex SAP.
Erfarenhet av arbete med ekonomifrågor inom tillverkande industri.



För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.


Ansökan
2021-04-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information:
Ornella Egeberg
Rekryterare manager
0727321111






Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dröm Jobb Sverige AB Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 15 mars 2021
  • Ansök senast: 15 april 2021

Postadress

Råstavägen 17
Solna, 16954

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024