OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work är bemannings- och rekryteringsföretaget för studenter och unga akademiker.Vi är idag Sveriges största arbetsgivare för studenter och har ungefär 3000 konsulter ute på uppdrag varje månad.Vi verkar för att företag skall erbjudas en kanal för att kunna säkra sin kompetenstillförsel på såväl kort som lång sikt samtidigt som studenter och unga akademiker skaffar sig värdefulla meriter och kontakter inför framtiden.Vår mission är att skapa möjlighet för studenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier samt hjälpa dem till ett fast jobb.Vi jobbar inom de flesta branscher och med många av Sveriges största företag såväl som med mindre organisationer.Academic Work är idag ett av Sveriges största bemanningsföretag med cirka 200 personer sysselsatta internt.Vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Örebro och Oslo och uppdrag över hela Sverige.Välkommen till framtiden!Academic Work söker för Menigo Foodservice ABs räkning två ekonomiassistenter omgående. Menigo Foodservice AB är en av Sveriges ledande leverantörer till restauranger, storkök och servicehandel.I sortimentet ingår livsmedel, alkoholdrycker samt restaurangutrustning.Menigo Foodservice AB har verksamhet i Norge och Sverige och är uppdelad i två affärsområden: Restaurang & Storkök samt Servicehandel.ICA MENY var tidigare ett helägt bolag till ICA AB, men har sedan i år en ny stark ägare, Nordic Capital.Företaget har totalt ca 1000 anställda.Företaget omsatte 5.8 miljarder kronor år 2005.För mer information se www.menigo.se.Arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter kring leverantörsreskontra, kontering, avstämningar, scanning och postsortering.Dina arbetsuppgifter innebär att lösa olika uppgifter rörande fakturahantering.Du kommer att ha mycket kontakt med leverantörer och andra i organisationen via telefon och e-post. Vi använder oss av affärssystemet ASW samt OPTO för scanning av fakturor.Vi ser gärna att du har kunskaper i Officepaketet.Det finns även möjlighet till andra och mer kvalificerade arbetsuppgifter för rätt person. Du trivs med administrativa arbetsuppgifter och som person är Du servicemedveten samt ansvarstagande.Du är noggrann och gillar problemlösning.Ibland kan det vara högt tempo vilket kräver att Du kan arbeta snabbt och har tålamod.Du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter.Vi ser gärna att Du har någon erfarenhet av ekonomi, kontorstjänster eller administration. Meriterande om du har någon form av ekonomiutbildning. All kontakt sker via Academic Work som sköter rekryteringen:
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg
Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg
Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl