OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker för våra kunders räkning just nu, ekonomi och redovisnings assistenter. Vi söker dig som vill arbeta både hel och deltid. För kommande behov så fyller vi ständigt på med nya kandidater som är intresserade av både uthyrning och rak rekrytering. Vi arbetar idag med många välkända företag och kan därför erbjuda dig många intressanta tjänster. Din framgång är vår - så för dig som är ambitiös ligger framtiden i din egen insats. Vi kan även erbjuda kvalificerade tjänster för dig som söker dig utomlands. Viktiga egenskaper hos dig som söker just denna tjänst är att du är noggrann och har en vana att dokumentera inkommande uppgifter som ges från blivande kunder. Har du en hög arbetsmoral och är en positiv och glad person samt att du gärna tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter. Rollen som ekonomi eller redovisningsassistent innefattar vanligtvis, löpande redovisning leverantörsreskontra/kundreskontra månatliga avstämningar manuella betalningar registrering fakturering posthantering uppföljning och bokning av betalningar påminnelse och inkassorutiner bevakning av osäkra kundfordringar arkivering avstämningar Du bör ha några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Gärna erfarenhet av något större ekonomisystem. Kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift är ett krav. Goda kunskaper i MS Office framförallt i Excel. Goda kunskaper i Baskontoplanen samt de vanligaste bokförings- och skattereglerna Som person har du god samarbetsförmåga, siffersinne, är välorganiserad och noggrann och har god förmåga att planera och prioritera egna arbetsuppgifter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Admin.assistent Hanan Toutoundji
08-545 539 90
Rekryteringsansvarig Fanny Kjellberg
08-545 539 90
Affärsområdeschef Carin Helander
08-545 539 90
Rekryterare Sanna Löfgren
08-545 539 90