OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Koncernen Mälarenergi består av flera affärsområden/dotterbolag som stöds av en gemensam supportfunktion.Som en del av supportfunktionen bildas nu en ny inköpsavdelning med ansvar för upphandling, orderläggning samt fakturabetalning.Till den nya avdelningen söker vi två ekonomiassistenter.Dina arbetsuppgifter Du kommer att hantera fakturafl ödet från pappersfaktura till attesterad och betald faktura.Arbetet innebär även viss hantering av inköpsanmodan och inköpsorder i IFS inköpsmodul.Dessutom ska du självständigt genomföra uppföljningar, expedieringar samt mindre utredningar inom inköps- och fakturaområdet.Även utbildning av koncernens användare i hantering av IFS kommer på sikt att kunna ingå i arbetsuppgifterna.Din profil Arbetet förutsätter ansvarskänsla, noggrannhet, stark drivkraft, god samarbetsförmåga samt erfarenhet av eller grundläggande utbildning inom ekonomi.Även egenskaper som kritiskt tänkande, naturlig nyfi kenhet, förmåga att prioritera, god datorvana samt analytisk förmåga är nödvändiga för ett framgångsrikt arbete hos oss.Dessutom vill vi att du har ett gott siffersinne och en förmåga att entusiasmera människor i din omgivning.Vi erbjuder Det här är ett tillfälle att få bidra i utvecklingen av en förstklassig inköpsavdelning med moderna systemstöd.Arbetet utförs i nära samarbete med koncernens olika affärsområden och innebär kontakter både internt och externt.Tjänsten är en tillsvidareanställning.Låter det intressant?Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 6 februari till Mälarenergi AB, Personal, Box 14, 721 03 Västerås.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Wallström