OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vår kund har i denna rekryteringsprocess valt att vara anonym. De är branschledande i Norden inom bygg och anläggning och till deras ekonomiavdelning söker vi nu två ekonomiassistenter för omgående start.
Din roll
Som ekonomiassistent tillhör du vår kunds ekonomiavdelning som är uppdelad inom leverantörsreskontra och kundreskontra och löpande jobbar med att supporta organisationen med ekonomiska ärenden. I denna process letar vi dels efter två ekonomiassistenter och beroende på om du jobbar med kundreskontra eller leverantörsreskontra kan arbetsuppgifterna skilja sig något åt.
Som ekonomiassistent med fokus på kundreskontra kommer du bland annat att jobba med fakturahantering, kontering, inbetalningar och kundupplägg. Som ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra kommer du att hantera leverantörsfakturor och registrering i både i pappers- och pdf-format. Du jobbar även med utbetalningar, påminnelsehantering, ränta och moms samt med uppföljning. Du jobbar i flertalet olika ekonomiska system men även i Excel och övriga Microsoft Office program.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Fakturahantering med kontering, påminnelsehantering och inkasso
- Ankomstregistrering av fakturor och kundfakturering
- Hantering av e-fakturor och registreringsunderhåll
- Registrering av in- och utbetalningar
- Löpande ekonomisk support
Din profil
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning inom ekonomi alternativt dig som har en vidareutbildning inom ekonomi och nu är på jakt efter en ny utmaning. Du bör ha ett stort intresse för ekonomi och siffror samt en grundläggande förståelse för moms- och skatteregler samt ekonomiska samband. Ett ytterligare krav för denna tjänst är att du obehindrat kommunicerar på både svenska och engelska i tal och skrift samt att du har god systemvana i Excel. Det är högst önskvärt om du tidigare har jobbat med liknande arbetsuppgifter eller med ekonomiadministration.
Som person tror vi att du som söker är anpassningsbar och strukturerad. Du är även kommunikativ då du har en supportande roll men också noggrann och skapar lätt ordning och reda bland dina arbetsuppgifter. Då du i denna roll har varierade arbetsuppgifter och då arbetstempot bitvis kan skifta ser vi gärna att du är flexibel men också stresstålig. Givetvis lägger du också en stor vikt vid kvalitén i ditt arbete och sprider en härlig och positiv energi till kollegor och kunder!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare på elin.karlsson@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)