OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund är ett stort bolag med placering på Kungsholmen, de behöver förstärkning med två duktiga ekonomiassistenter, den ena med spetskompetens inom kundreskontra och en ekonomiassistent med kompetens inom leverantörsreskontra.
Uppdrag 1, Kundreskontra (referensnamn vid ansökning: uppdrag1)
Arbetsuppgifterna innebär en del kontakt/stöd till utlandet där delar av kundreskontran är outsourcad, men även en del kontakt med kunden. För att klara av rollen är det viktigt att du är strukturerad och kan hantera stora flöden. Delar av kundreskontran är flyttad till utlandet, dessa delar är fakturering och registrering av inbetalningar. En stor del av arbetet som är lite mer komplext är fakturabelåning och där dagens hantering gentemot tre olika banker skall bytas till en helt ny, med allt vad det innebär. Du kommer även att sitta med avstämningar i samband med månadsbokslut. Dels avstämningar reskontra mot huvudbok, men även avstämningar avseende fakturabelåningen.
För att bli aktuell för uppdraget har du minst 5 års erfarenhet av självständigt arbete med hela flödet inom kundreskontra. Som person är du effektiv, strukturerad och flexibel. Det är samt att det är en fördel om du tidigare arbetat med att effektivisera processen och kan komma med förslag på förbättringar. Har du erfarenhet av att jobba på redovisnings- eller revisionsbyrå ses även det som meriterande. Då tjänsten innebär internationella kontakter är det viktigt att du har goda kunskaper i engelska.
Uppdragets omfattning är heltid, start är omgående och kommer att pågå fram till och med mitten av september.
Uppdrag 2, Leverantörsreskontra (referensnamn vid ansökning uppdrag2)
Arbetsuppgifterna innebär att arbeta med hela flödet inom leverantörsreskontra. Du kommer att sitta med en av företagets kunder och det handlar om stora flöden.
För att lyckas i rollen är du en person med skinn på näsan, du är flexibel, snabblärd och effektiv i ditt arbetssätt. Vidare är du en social person som gillar att ha många kontakter både internt och externt, du trivs i miljöer där det är mycket att göra och klarar av att vara både noggrann och snabb i ditt arbete. Har du erfarenhet av att jobba på redovisnings- eller revisionsbyrå ses även det som meriterande.
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av att jobba som ekonomi- eller redovisningsassistent inom leverantörsreskontra.
Uppdragets omfattning är heltid, start är omgående och kommer att pågå fram till och med mitten av september.
Om Academic Resource
Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi arbetar med uthyrning och rekrytering inom tjänstesektorn och våra affärsområden är Administration, Sälj & Marknad samt Ekonomi & Finans. Academic Resource AB är ett auktoriserat bemanningsföretag och vi samarbetar med många av Sveriges mest välkända företag. Vi är måna om att skapa långsiktiga relationer med både kund och konsult.
Är du den vi söker?
Följ länken nedan för att söka något av uppdragen och ange referensnamn: uppdrag1 för tjänsten inom kundreskontra och uppdrag 2 för tjänsten inom leverantörsreskontra
Frågor om tjänsten besvaras endast via mail av ansvarig rekryterare Emelie Creutz på:
emelie.creutz@academicresource.se
Ansökningshandlingar måste dock alltid gå via hemsidan, vi har inte möjlighet att behandla ansökningar som kommer in via mail.
We take you further
Kontaktpersoner på detta företaget
Admin.assistent Hanan Toutoundji
08-545 539 90
Rekryteringsansvarig Fanny Kjellberg
08-545 539 90
Affärsområdeschef Carin Helander
08-545 539 90
Rekryterare Sanna Löfgren
08-545 539 90