Ekonomiassistenter på deltid!

Ekonomiassistenter på deltid!

Arbetsbeskrivning

Till Egeryds Fastighetsförvaltning i Örebro söker vi ekonomistudenter som vill ha ett meriterande deltidsjobb för en kommande karriär inom ekonomi! Här får du möjligheten att stötta redovisningsekonomer i deras dagliga arbete, en fantastisk chans att samla på dig relevant erfarenhet. Sök idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Egeryds Fastighetsförvaltning har sedan starten 1989 varit ett företag med kundnöjdhet, laganda och kvalité i fokus. Egeryds erbjuder ett komplett utbud av tjänster anpassat för bostadsrättsföreningar & kommersiella fastighetsägare. På kontoret i Örebro arbetar dina kommande kollegor på ekonomiavdelningen med att ekonomiskt förvalta bostadsrättsföreningar. Den ekonomiska förvaltningen omfattar flertalet viktiga delar, däribland den löpande bokföringen, fakturahantering, bokslut & årsredovisningar.

I din roll som ekonomiassistent kommer du att avlasta de ekonomiska förvaltarna i det dagliga arbetet. Detta innebär initialt ett administrativt arbete med arbetsuppgifter av grundläggande karaktär. För rätt person finns det på sikt möjlighet att bygga på kunskap & kompetens inom arbetsuppgifter som är mer komplexa inom ekonomi. Med tanke på de tilltänkta arbetsuppgifterna tror vi att du som söker uppskattar administrativa arbetsuppgifter.

Du erbjuds
- En fot in på arbetsmarknaden inom ekonomi
- Meriterande erfarenhet av såväl administrativt som ekonomiskt arbete
- En dedikerad konsultchef från Academic Work

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantering av panter, överlåtelser och mäklarbilder samt administrering av fullmakter och anläggningsregister.
* Ansvara för påminnelse- och kravhantering gentemot boende, inklusive utskick av avier och kommunikation via mail.
* Sköta inscanning av fakturor samt annan övrig administrativ hantering kopplad till ekonomisk förvaltning.
* Assistera med K2/K3-noteringar och annan ekonomisk dokumentation enligt aktuella redovisningsprinciper.


VI SÖKER DIG SOM
- Är ekonomistudent, antingen på Universitet eller Yrkeshögskola
- Talar & skriver på svenska samt engelska obehindrat

Det är meriterande om du har
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomi

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper
- Hjälpsam
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Övrigt
- Arbetet beräknas uppgå till ca 5h/vecka
- Behovet är under vårterminen då den ekonomiska högsäsongen tilltar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2024
  • Ansök senast: 29 november 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024