Ekonomiassistenter- se hit!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en passionerad och självgående ekonomiassistent som kommer att spela en central roll i hanteringen av leverantörsfakturaflödet på Axis. I nära samarbete med dina kollegor kommer du att ha en viktig roll för att säkerställa smidiga och effektiva processer för leverantörsfakturor samt andra administrativa uppgifter.

Arbetsuppgifter:

- Tillsammans med dina kollegor kommer du att vara ansvarig för hanteringen av Axis inkommande mail avseende leverantörsfakturaflödet. Detta innebär frekventa kontakter, både internt och externt, för att säkerställa smidiga processer.

- Du kommer att vara delaktig i konteringen av fakturor för att säkerställa bokföringen.

- Assistera övriga medarbetare på Axis vid hanteringen av leverantörsfakturor, både för lager- och omkostnadsinköp.

- Delta i bokslutsarbetet, främst med inriktning på avstämningsarbete relaterat till leverantörsreskontran och lager.

- Var delaktig i arbetet med att vidareutveckla och effektivisera processer och rutiner inom Accounts Payable på Axis.

Kvalifikationer:

- Relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet.

- Erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra och bokslut.

- Goda kunskaper i konteringsprocesser.

- Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ.

- Teamplayer med stark samarbetsförmåga.

- God kommunikationsförmåga på svenska och engelska.

Om gigget:

Det här är ett konsultuppdrag eller gig som vi kallar det på Gigstep. Gigget är på ca 12 månader med start i slutat på november.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gigstep
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 oktober 2023
  • Ansök senast: 1 november 2023

Liknande jobb


21 november 2024