Ekonomiassistenter sökes omgående till uppdrag på Saab

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu omgående fyra ekonomiassistenter till en av Saabs ekonomiavdelningar i Linköping. Har du tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra och vill nu utveckla dina kunskaper? Då kan det här vara jobbet för dig!

I denna roll som ekonomiassistent kommer du framförallt att arbeta med fakturahantering och leverantörsreskontra. Du kommer även ha kontakt med olika berörda parter för att slutföra dina arbetsuppgifter. Arbetet innebär även hantering av olika momssatser, representation och frakt.

Du kommer jobba tillsammans med 20 kollegor som värnar om god stämning och teamkänsla inom gruppen.

Vem är du?
Som person är du strukturerad, nyfiken och positiv samt har lätt för att ta kontakt med andra människor. Med en positiv inställning utför du ditt arbete på ett noggrant och effektivt sätt.


Du har en eftergymnasialutbildning inom ekonomi och/eller minst ett års arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift. Det är även meriterande om du har jobbat med bokföring inom flera ekonomisystem, särskilt Agresso.

Vad kan vi erbjuda dig?
Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig:

* Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö.
* Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag.
* Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
* Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken snarast möjligt. Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan angiven ansökningstid gått ut.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Karin Boström via e-post:

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 17 mars 2017

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


21 november 2024