OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se
Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomiassistent arbetar du med datorn som ditt främsta redskap och du hanterar i regel flera olika system. Beroende på uppdrag varierar dina arbetsuppgifter, men i huvudsak kommer dina arbetsuppgifter bestå av exempelvis att arbeta med löpande redovisning och bokföring, arbete med huvudbokföring, arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.) även kontering samt kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon. Det kan även förekomma arbetsuppgifter så som arbete med leverantör- och kundreskontra, delta i bokslutsarbete, besvara förfrågningar om in- och utbetalningar samt arbete med kassa- och bankavstämningar.
Arbetstider och omfattning på anställningen varierar såklart beroende på uppdrag, så vi tar gärna emot din ansökan oavsett om du vill arbeta heltid eller deltid. Det är alltid en fördel om du är tillgänglig med kort varsel. För kommande uppdrag hos våra kunder i Stockholm söker vi nu dig som är ute efter nya utmaningar som ekonomiassistent. Du kanske har ett jobb som det idag eller så längtar du efter att få testa dina vingar inom ett nytt område – för oss är dina personliga egenskaper viktigast.
Din profil
Vi ser gärna att du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet som ekonomiassistent. Antingen har du några års arbetslivserfarenhet, alternativt har dina tidigare arbeten eller andra åtaganden innefattat liknande uppgifter. Du har god datorvana och kan utan problem navigera mellan olika system. Din kommunikativa förmåga är god och du uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal som skrift.
Vi ser även att du som söker har:
• högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst 1 års arbetslivserfarenhet
från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt 3 års
arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.)
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Vi tror att du passar i en sådan här roll om du är driven och strukturerad. Du arbetar på ett metodiskt och förtroendeskapande sätt samt ser lösningar med ett helhetsperspektiv. Tack vare din positiva inställning och servicekänsla bidrar du med god stämning till såväl medarbetare som kunder.
Då urvalsprocessen sträcker sig över en längre tid kan responsen på din ansökan eventuellt dröja, men alla sökande kommer få återkoppling.
Ansökan
Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.
Är du nyfiken på om vi kan matcha dig med en ny och spännande tjänst? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan! För mer information är du varmt välkommen att kontakta hanna.oberg@clwork.se eller 070 821 53 12
Vi ser fram emot din ansökan!