OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ta nästa steg i karriären? Nu söker ATEA två ekonomiassistenter till kund- och leverantörsreskontra. Läs mer här!
Just nu söker en ATEA två ekonomiassistenter till sin verksamhet i Kista!ATEA önskar förstärkning till både kundreskontra och leverantörsreskontra. Är du ute efter att bygga CV eller ta nästa steg i din karriär? Uppdraget är på sex månader initialt, men med trolig överrekrytering då uppdraget täcker upp för två vakanser.Ta chansen och få in foten i ett av Sveriges största IT bolag! ATEA sitter i fina lokaler i Kista men de praktiserar en hybridmodell och kombinerar kontorsarbete med hemarbete.Tjänsten förväntas tillsättas omgående. Dags för nästa steg i din karriär? Sök tjänsten idag för omgående tillsättning!
Ditt anställningserbjudande
Vill du jobba med ekonomi på ett stort bolag i ett härligt team med trevliga och professionella kollegor?
Vi har kul på jobbet och alla är på olika sätt en viktig del i vår gemensamma utveckling av avdelningen. Påverkansmöjligheten är stor. Vi sätter stort värde i att samarbeta och lösa vardagliga utmaningar tillsammans. Varje dag har vi ett gemensamt möte där vi tillsammans tar fram dagens arbetsuppgifter och prioriterar.
För dig som har arbetat några år som ekonomiassistent och har god Excelkompetens eller för dig som arbetat med att hantera inkassoärenden är detta en fantastisk möjlighet att ta nästa steg i din karriär hos ett stort bolag med starkt varumärke.
Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter för tjänsten inom kundreskontra:
• Bokslutsarbete – uppbokning befarade kundförluster, avstämning reskontra och diverse interna bokningar.
• Inkassohantering – inkassofil, inkassobetalningar, ärendehantering i Inkassobolagets portal samt inkommande mail. Konkurser, likvidationer, rekonstruktioner och betalningsföreläggande.
• Proaktiv kundkontakt
• Utredning oplacerade betalningar
• Service interna och externa kunder
Arbetsuppgifter för tjänsten inom leverantörsreskontra:
• Kontering av leverantörsfakturor
• Periodiseringar av kostnader
• Frågor kring representation
• Posthantering och scanning av pappersfakturor
• Bokslutsarbete i form av reserveringar
• Service till våra interna kunder
Värt att veta
ATEA söker alltså två personer . En till kundreskontra en till leverantörsreskontra och båda tjänsterna inleds med sex månader som konsult innan överrekryteringen.
Tjänsterna skall tillsättas omedelbart så sök redan idag! Först till kvarn.....
Våra förväntningar
För tjänsten som ekonomiassistent på leverantörsreskontra behöver du ha gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi samt ett par års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter eller som ekonomiassistent. Vana av periodiseringar och vana av kontering av representationsfakturor. Meriterande är vana av bokslutsarbete, representation och momsfrågor.
Vi ser vidare att du har goda kunskaper i Officepaketet generellt framför allt Excel, där pivottabell och vlockup kunskaper krävs. Erfarenhet av Navision och/eller SAP är meriterande.
För tjänsten som ekonomiassistent på kundreskontra ser vi att du har gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi. Meriterande är utbildning och/eller erfarenhet av inkassohantering och samarbete med Inkassobolag.
Vidare ser vi att du har ett par års erfarenhet inom bokslutsarbete som avstämning av reskontra samt liknande arbetsuppgifter eller som ekonomiassistent. Som person är du serviceminded och är van att ge service både internt och externt.
Intresserad?
Detta är initialt ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07