Ekonomiassistenter till Ekonomiavdelningen, Linköping

Ekonomiassistenter till Ekonomiavdelningen, Linköping

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu två ekonomiassistenter för två ekonomiroller till Polisens administrativa center (PAC Ekonomi). Hos oss kommer ditt arbete bidra till att utveckla Polismyndighetens redovisning till framtida förutsättningar och krav. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

PAC Ekonomi är en sektion inom enheten för finansiell styrning med placering i Linköping. Vi ansvarar för Polismyndighetens redovisning och ekonomiadministration samt upprättar de finansiella delarna i årsredovisningen. Vi svarar för att myndigheten har en korrekt och rättvisande externredovisning. Sektionen leds av en sektionschef och de ca 50 medarbetarna är organiserade i tre processer, kund-, leverantörs-, samt redovisningsprocessen. Vi ansvarar även för hela Polismyndighetens ekonomisupport. Sektionen har tre verksamhetsutvecklare och ett ledningsstöd som stöttar hela sektionen.

Sektionen är inne i ett spännande förändringsarbete där utvecklings- och effektiviseringsprojekt pågått under en tid som bl.a. innebär att digitala lösningar ska tillämpas där de skapar nytta för verksamheten. Vi vill vara en attraktiv arbetsplats som till fullo tar tillvara på digitaliseringens möjligheter och som utvecklar befintliga processer.

PAC Ekonomi är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning. Vill du veta mer? Lär mer om ekonomiavdelningen här: https://polisen.se/om-polisen/jobba-hos-polisen/var-verksamhet/jobb-ekonomiavdelningen/

Som statligt anställd på Polismyndigheten erbjuder vi särskilda förmåner kring pension, föräldralön, friskvård m.m. Läs mer om våra förmåner och villkor här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet kommer till största del bestå av arbetsuppgifter kopplat till inbetalningsflödet för hela polismyndigheten. Den ena tjänsten är tanken att du på sikt skall växa in i en roll där du tar ett större ansvar kring utvecklingsfrågor kopplat till bland annat vårt affärssystem för kassa (Vynamic) och ekonomi (Agresso/UBW) och den andra tjänsten, där ser vi att du blir vår framtida expert inom alla delar av inbetalningsflödet. I båda tjänster kan det förekomma att du får arbeta brett över hela sektionen, där du bidrar med dina kunskaper och din kompetens.

Arbetsuppgifterna kommer att variera, men kan vara exempelvis:

• Administrera och stödja Polismyndigheten med fakturering genom att hantera (stora volymer av) inbetalningar, avstämningar andra bokslutsuppgifter kopplade till moms, redovisning och regelefterlevnad
• Backoffice hantering av kassa/reception
• Stödja Polismyndigheten internt i frågor avseende inbetalningar och tidsredovisning genom telefon- och mailsupport
• Hantera flöden inom processen från beställning till betalning, tex filinläsning, felhantering, periodisering, betalningar m.m.
• Utveckling och digitalisering av de olika inbetalningsflödena samt kravställare, expert och utförare i olika typer av projekt och utvecklingsaktiviteter

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Minst gymnasial utbildning med inriktning ekonomi eller annan erfarenhet och/eller utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i närtid som arbetsgivaren bedömer relevant
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av att delta, planera och leda förändrings- och utvecklingsarbete
• Erfarenhet av arbete inom större och/eller komplexa organisationer som arbetsgivaren bedömer relevant
• Erfarenhet av större/komplexa affärssystem, exempelvis Agresso/UBW, IFS, MS Dynamics, SAP eller liknande som arbetsgivaren bedömer relevant

Personliga egenskaper
Vi värdesätter din vilja och förmåga att utveckla verksamheten och att se din del i helheten. Att ha intresse för system och digital utveckling samt en vilja att lära sig nytt, är en förutsättning för att lyckas i rollerna.

Du behöver ha en analytisk förmåga, vara noggrann samt lösningsfokuserad. Du trivs i mixen av självständigt arbete och samarbete i grupp. Vi är en stödverksamhet inom Polismyndigheten och därför är din kommunikationsförmåga och vilja att ge god service en viktig del i den du är.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Placeringsort: Linköping
Arbetstid: Flextid
Funktion: Handläggare ekonomi

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kommer att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på http://www.polisen.se/

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Lászlo Nagy Némedi, tfn 010-56 36 899

Rekryterande chef / strategichef Göran Strömberg
010-563 02 49
Mattias Bergström, t.f gruppchef, tfn 010-563 51

Sektionschef Susan Sahlin
0105641640
Anneli Backström, tfn 010-56 39 320

Sektionschef Fordonsservice Anders Axén
010 5653630
Gruppchef Rasmus Lundahl
010-56 35 119
Gruppchef Bodil Nordmark
010-563 51 70
Magnus Hagström
010-56 71 567
Ekonom Liselotte Hjulin
010-562 80 09

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


5 november 2024

IT- & Ekonomiassistent

IT- & Ekonomiassistent

5 november 2024

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

5 november 2024

Ekonom till Flygstaben TVA

Ekonom till Flygstaben TVA

5 november 2024