Ekonomiassistenter till Peab Support, Ängelholm

Ekonomiassistenter till Peab Support, Ängelholm

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Är du en framåt, nyfiken och noggrann ekonomiassistent? Nu har vi ytterligare fler tjänster till Peab Support i Ängelholm. Arbetsplatsen är öppen, prestigelös och präglas av en god arbetsatmosfär.
Det är viktigt för oss att du delar deras kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det Peab gör.
Konsultuppdraget startar omgående och du blir initialt anställd på en 6 mån visstidsanställning. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget och / eller övertag hos kund därefter.

Sökord: Ekonom, ekonomiassistent, redovisningsassistent, leverantöreskontra, redovisning, ekonomi.

Om verksamheten
Peab är Nordens samhällsbyggare med 15 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Som börsnoterade vid NASDAQ Stockholm är Peab en väletablerad verksamhet men med ett stort hjärta. I Valhall Park utanför Ängelholm arbetar koncernens nordiska shared service center, Peab Support. Ekonomiavdelningen som består av leverantörreskontra och kundreskontra arbetar dagligen med att supportera organisationen i ekonomiska ärenden.

Mer om tjänsten
Dina arbetsuppgifter som Ekonomiassistent är bland annat:

- Löpande redovisning
- Kund/ Leverantöreskontra
- Månads- och bankavstämningar
- Påminnelser
- Utbetalningar
- Nyuppläggning av leverantörer
- Momsfrågor
- Allmän kontorsadministration/inköp/fakturahantering

I ditt arbete ingår också att hjälpa, stötta dina kollegor i olika ekonomifrågor och även dela med dig av din kunskap.

Din profil
Vi tror att du har någon form av eftergymnasial utbildning i ekonomi och minst två års erfarenhet av arbetsuppgifterna sedan tidigare. För att trivas i rollen är du flexibel, social, strukturerad och prestigelös. Du trivs med att arbeta i team och har lätt för att samarbeta och dela med dig av din kunskap.
Du är självklart en van användare av ekonomisystem och sätter dig lätt in i nya.
Du talar och skriver flytande svenska och förstår engelska.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


21 november 2024