OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu två ekonomiassistenter till grupperna Leverantörsredovisning och Leverantörsreskontra med placering i Linköping.
Leverantörsredovisning
Du kommer att ingår i en leverantörsredovisningsgrupp som idag består av 14 medarbetare. Arbetet innebär bland annat att
• göra förslagskontering på leverantörsfakturor utifrån kontoplan anpassat till verksamhetens behov
• kontrollera och korrigera moms
• vid behov agera som ett stöd såväl för verksamheten som för attestanter
• utföra andra kontroller och avstämningar kopplade till redovisning och efterlevnad
• tillföra kvalitet i redovisningen och en ökad ekonomisk medvetenhet till verksamheten.
Leverantörsreskontra
Du kommer att ingå i en grupp som idag består av 11 medarbetare. Arbetet innebär bland annat att
• Hantera avvikelser och fel i det elektroniska faktura- och inköpsflödet
• Bokföra betalningar och upprätta betalningsförslag för hela Polismyndigheten
• Göra bank- och kontoavstämningar
• Stödja Polismyndigheten i frågor avseende fakturahantering och utbetalningar genom telefon- och mailsupport
Grupperna driver och deltar i en hel del utvecklingsprojekt både för egen del, men även för myndigheten i sin helhet. Arbetet kommer att präglas av det förändringsarbete vi står inför, vilket innebär att digitaliseringsfrågorna kommer att vara i fokus och ställa krav på utvecklade arbetssätt och kompetenser.
Vi arbetar nära andra grupper och du kan ibland behöva arbeta med arbetsuppgifter kopplade mot redovisning och annan ekonomiadministration.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• gymnasieutbildning inom ekonomi eller annan relevant utbildning
• erfarenhet av aktuellt verksamhetsområde inom ekonomi /redovisning
• god vana av att arbeta i Microsoft Office
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• erfarenhet av arbete inom större och/eller komplexa organisationer
• erfarenhet av större/komplexa affärsystem så som Agresso/UBW, IFS, MS Dynamics, SAP eller liknande
• erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten
Personliga egenskaper
Som person har du en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi värdesätter din vilja och förmåga att utveckla verksamheten och att se din del i helheten. Att ha en vilja att lära nytt är även det viktigt.
Du är ansvarsfull, noggrann och lösningsorienterad och kan planera ditt arbete i förhållande till verksamhetens behov och arbetstoppar på ett bra sätt. Du är serviceinriktad och trivs med att arbeta både självständigt och att samarbeta i grupp. Du har även intresse
ÖVRIGT
Anställningsform: Två vikariat t o m 2022-12-31 med eventuell möjlighet till förlängning
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Mitten av december 2021 eller enligt överenskommelse
Funktion: Ekonomihandläggare, Ekonomiavdelningen, Finansiell styrning, PAC Ekonomi
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 18/10 2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lászlo Nagy Némedi, tfn 010-56 36 899
Rekryterande chef / strategichef Göran Strömberg
010-563 02 49
Mattias Bergström, t.f gruppchef, tfn 010-563 51
Sektionschef Susan Sahlin
0105641640
Anneli Backström, tfn 010-56 39 320
Sektionschef Fordonsservice Anders Axén
010 5653630
Gruppchef Rasmus Lundahl
010-56 35 119
Gruppchef Bodil Nordmark
010-563 51 70
Magnus Hagström
010-56 71 567
Ekonom Liselotte Hjulin
010-562 80 09