Ekonomiassistenter till vår konsultverksamhet

Arbetsbeskrivning

Experis Finance konsultverksamhet växer - nu söker vi ekonomiassistenter. Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag med fokus på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi vänder oss till dig som är chef eller specialist och som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen.
Experis Finance söker just nu kvalificerade ekonomiassistenter för uppdrag hos våra kunder i Stockholm. Uppdragens längd kan variera mellan några månader och längre än 6 månader. Vi ser helst att du kan börja så snart som möjligt

Arbetsbeskrivning

Du kommer att arbeta i en bred roll och självständigt arbeta med kund- och leverantörsreskontra samt dess olika moment; betalning, fakturering, påminnelser etc. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara:

* Kund och leverantörsreskontra

* Fakturering

* Påminnelser

* Kontoavstämningar

* Löpande bokföring

Vem är du?

Du är gymnasieekonom eller motsvarande och har minst 2 års erfarenhet av brett ekonomiarbete. Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vidare ser vi att du har goda systemkunskaper och tidigare erfarenhet från något av de större affärssystemen och är van användare av Excel.

För att lyckas i rollen krävs det att du är självständig och trygg i din roll som ekonomiassistent. Du är kommunikativ och serviceinriktad då arbetat innebär många interna och externa kontakter. Du är noggrann och levererar kvalitet inom utsatt tid.

Du har ett sinne för detaljer samtidigt som du har överblick. Det är viktigt att du är prestigelös och kan hugga i där det behövs.

Vad kan vi erbjuda dig?

Experis är specialisten på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi ger specialister möjlighet att växla upp eller byta spår i sin yrkesbana. På Experis Finance får du som konsult kompetensutveckling genom längre kvalificerade uppdrag. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson

Vid frågor vänligen kontakta konsultchef Agneta Lund 08-736 28 74 agneta.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 5 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Contract
  • Publicerat: 9 januari 2017

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


21 november 2024