OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du läst ekonomi på högre nivå och kanske har något års erfarenhet? Vad bra! Just nu söker vi drivna ekonomiassistenter/ekonomiadministratörer som vill ta sig an utvecklande uppdrag ute hos våra kunder. Så är du noggrann, tycker om att ge god service och är tillgänglig omgående – då kan det vara precis dig vi söker!
Om tjänsten
Ekonomi är ett stort arbetsområde hos oss på Perido. Vi har kunder som består av alltifrån storbanker, till myndigheter och spännande start-ups. Speciellt i dessa tider, vill vi kunna hjälpa våra kunder att snabbt lösa sina tillfälliga personalbehov och det är här du kommer in i bilden!
Vi söker dig med snabb tillgänglighet, som har ett genuint intresse för ekonomi och en stark känsla för service. Uppdragen är placerade i Stockholmsområdet.
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiadministratör/ekonomiassistent blir ditt huvudsakliga fokus kund- och leverantörsreskontra. Exakta arbetsuppgifter varierar självklart beroende på vilket uppdrag du arbetar på och så klart din tidigare erfarenhet. Men vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
· Fakturahantering
· Upplägg av kunder och leverantörer
· In- och utbetalningar
· Kontoavstämningar
· Övriga administrativa uppgifter
Dina egenskaper
För att lyckas hos våra kunder vill vi att du har ett gediget intresse för ekonomiområdet, en fallenhet för siffor samt ett strukturerat och noggrant arbetssätt - du är en person som inte lämnar något halvfärdigt. Dessutom trivs du med självständigt arbete, kommer gärna med egna initiativ men fungerar lika bra i nära samarbete med dina kollegor.
Ett sinne för siffror blandat med en positiv personlighet är här en vinnande kombination! Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
· Avslutad eftergymnasial utbildning
· Minst något års erfarenhet som ekonomiassistent/ekonomiadministratör
· Goda kunskaper i MS Office
· Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag med behovsanställning. Omfattning varierar beroende på kund och uppdrag. Tillträde omgående/enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31670 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.