Ekonomiassistent/Financial Assistent

Ekonomiassistent/Financial Assistent

Arbetsbeskrivning

Ekonomiassistent/Financial Assistant
Är du tillgänglig nu och har du några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi där du arbetat i en internationell miljö? Är du en noggrann och serviceinriktad person som vill arbeta med siffror i kombination med administration? Tveka inte att söka! Som Ekonomiassistent hos FANUC erbjuds du en varierad tjänst på ett framgångsrikt teknikföretag och är placerad i Malmö på det nordiska huvudkontoret i nya fräscha lokaler ett stenkast från E6:an!

Arbetsuppgifter
Som Ekonomiassistent hos FANUC kommer du huvudsakligen att arbeta med ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Du kommer att tillhöra ett team om tre personer och i dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hantera leverantörs- och kundreskontra, avstämningar och kontering. Fanuc Nordic har 50 anställda varav ca 30 vanligtvis inte har sin arbetsplats på kontoret i Malmö. Därför kommer du i mindre utsträckning även att agera Receptionist/Office Support och vara behjälplig med inköp av material, interna bokningar m.m. Avslutningsvis har du även ansvar för att ta emot besökare i receptionen samt att besvara telefonsamtal. Denna tjänst är ett föräldraledighetsvikariat på heltid med start omgående fram till den 31/8 2022. Du blir anställd hos Fanuc Nordic AB.

För att lyckas i detta jobb tror vi att du har;
• Minst 1-2 års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent eller motsvarande, meriterande om du arbetat i internationell miljö eller i en större organisation
• Avslutad gymnasial utbildning, gärna med ekonomiinriktning
• Erfarenhet av att arbeta i ett ekonomisystem samt Officepaketet, meriterande om du har kunskaper i JD Edwards
• Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
• Meriterande om du har körkort
Dessutom tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du är noggrann i ditt arbete och har förmågan att hålla och skapa struktur. Din styrka ligger också i att hjälpa andra och du trivs i en roll där du får möjlighet att ge god service, såväl till kunder som kollegor. Vidare trivs du med varierande arbetsuppgifter och har ett flexibelt arbetssätt där du vid behov kan ändra ditt synsätt och prioritera rätt säker.

Om företaget
FANUC startade sin resa för 65 år sedan och är idag världsledande inom robotar fabriksautomation och CNC-teknik. Med över 8000 anställda världen över är företaget en av de största aktörerna i branschen och erbjuder produkter av högsta kvalitet vilka används bl.a. i branscher inom fordonsindustrin, medicinteknik och logistik. Moderbolaget har sitt säte i Japan och det europeiska huvudkontoret ligger i Luxemburg. På huvudkontoret för Norden som finns i Malmö finns även ”Fanuc Academi” där kunder lär sig arbeta med framtidens produkter så som robotar, maskiner inom metallbearbetning, formsprutning och CNC-styrsystem. På Malmökontoret råder en familjär stämning och du kommer bli en del av ett mycket engagerat team med drivna och passionerade kollegor.

Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast. I denna rekrytering har Fanuc Nordic AB valt att samarbeta med GPS HR-supporten AB och har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Viveca Bergman på GPS HR-supporten, 0705-10 18 83

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö Malmö
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2022
  • Ansök senast: 24 mars 2022

Postadress

centrum
Malmö, 20001

Liknande jobb