OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Friluftsfrämjandet är en ideell medlemsbaserad organisation vars ändamål är att främja aktiv fritid för att därigenom verka för folkhälsa och livsglädje.Vi arbetar för ett rikare friluftsliv genom att erbjuda ledarledda friluftsaktiviteter.Våra 430 lokalavdelningar finns över hela Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder.Till vårt centrala kansli i Stockholm/Hägersten med ett tiotal medarbetare söker vi nu en: Ekonomiassistent/försäljningsadministratör "Som är självgående och trivs med eget ansvar på en mindre arbetsplats" Tjänsten omfattar arbetsuppgifterna: Ansvar för leverantörsreskontra Ansvar för fakturering.Ansvar för bokning av in/utbetalningar, kunder och leverantörer Ansvar för löpande bokföring Ansvar för kundreskontra med påminnelser och kundkontakt Uppföljning av extern inrapportering avseende försäljning, fakturering, extern kundreskontra och externt lager.Fakturering av intern försäljning av medlemsprodukter Beställning av produkter för intern direktförsäljning från leverantörer med tidigare etablerad kontakt.Administration och beställning av interna beställningar/försäljningar till interna projekt/kampanjer Telefon/mailkontakt med kunder och leverantörer Ansvar för varulageradministration Vi har en omsättning på ca 30 miljoner SEK/år.Vi arbetar i ekonomisystemet Hogia Administration och lönesystemet Hogia Lön. Vi erbjuder en befattning där du får ta mycket eget ansvar och själv planera och genomföra dina uppgifter.Vi har väl inarbetade system och mycket bra fungerande rutiner.Vi är en liten arbetsplats med bra samarbete, nära till beslut där vi också hjälper varandra för att nå uppsatta mål.Vi arbetar med en mängd olika projekt och vår verksamhet ser olika ut från år till år varför det är viktigt att du har lätt att lära om och tycker om att allt inte är lika.I arbetet ingår även att delta i en del av organisationens gemensamma aktiviteter vilket innebär arbete på helger tillsammans med organisationens ideella kraft ca 3-4 helger/år.Din bakgrund är som ekonomiassistent från en medelstor arbetsplats.Du har erfarenhet av att arbeta med varulager och varulagervärdering.Du har dessutom erfarenhet av att på egen hand ha ovan nämnda ansvarsområden.Du tycker om att ha ett omväxlande arbete.Du har lätt för att samarbeta med andra och klarar av en hög arbetsbelastning.Har du erfarenhet från ekonomiarbete inom föreningsverksamhet är det en merit.Vi ser att du har en eftergymnasial ekonomiutbildning.Du bör också ha erfarenhet av projektredovisning samt är van att arbeta med olika kostnadsställen.Du ska också tycka om att ge ekonomisk support till personal på kansliet.Det är viktigt att du har goda kunskaper om administration avseende varulager och varulagervärdering. Erfarenhet av arbete i Hogias ekonomisystem och god vana av dessa är ett krav. Som person är du självgående, lojal, noggrann, lätt att samarbeta med och trivs att arbeta i en lärande organisation. Vi tar endast emot ansökningar via mail. Arbetstid deltid 75 %.Heltid motsvarar 36,5 tim per vecka.Tjänsten skall tillsättas så fort som möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
victoria carinci
0727324884