Ekonomiassistent/Medlemsadministratör sökes till SBR

Arbetsbeskrivning

För vår kund SBR Byggnadsingenjörernas räkning söker vi nu efter en Ekonomiassistent/Medlemsadministratör till deras kansli i Stockholm.

SBR Byggingenjörerna är en ideell yrkesorganisation för byggingenjörer inom bygg- och fastighetsbranschen. SBR:s syfte är att utveckla medlemmarnas yrkeskunnande samt värna om ansvarskänsla och kvalitet i yrkesutövningen.

Som Ekonomiassistent/Medlemsadministratör hos SBR kommer du vara en viktig del av verksamheten och fungera som ”spindeln i nätet” både beträffande ekonomi- och medlemsfrågor såväl som skötsel av den dagliga verksamheten på kansliet.

I uppgifterna som rör ekonomi ingår bland annat:
- Kontering av bokföringsunderlag och skicka till bokföringsbyrån
- Registrera betalningar i reskontran
- Stämma av kundreskontra
- Bevakning av inbetalningar, krediteringar etc.
- Kontering av leverantörsfakturor
- Debitering av årsavgifter

Övriga arbetsuppgifter:
- Registrering av medlemsuppgifter och verksamheter samt fakturering av nya medlemmar
- Vara lokalavdelningar behjälpliga med medlemsansökningar och sammanställningar av underlag inför möten samt uppföljning av beslut
- Vara lokalavdelningar behjälplig med viss administration
- Sammanställning av material samt utskick för valnämnden
- Vara behjälplig vid årsstämman med administration, sammanställning etc.
- Besvara inkommande samtal
- Övriga vanligt förekommande administrativa göromål

Du som söker bör vara/ha:
- Erfarenhet av jobb som ekonomiassistent (avstämningar/fakturor/kundreskontra etc.)
- God kommunikatör och med hög grad av servicekänsla
- Utmärkt organisatör och administratör
- Erfarenhet av medlemshantering/registrering
- Kunskaper i MySoft är meriterande
- Driven och ansvarstagande

Kort och gott så söker vi dig som trivs med att ha en viktig funktion i en liten organisation samtidigt som du får jobba självständigt med varierande arbetsuppgifter. Tillträde bör ske under senare delen av november för att kunna få en ordentlig överlämning innan årsskiftet.

Låter detta som något för dig? Du söker tjänsten via vår hemsida www.kellyservices.se
Urval och intervjuer kommer ske löpande.

Frågor ang. tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Patrik Ekenbark på Kelly Services, 08-546 511 00

Ansökan sker endast via nedanstående länk!

Erfaren ekonomiassistent

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Åsa Olofsson
08-546 511 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kelly Services AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltidsanställd
  • Publicerat: 10 oktober 2013

Besöksadress

Regeringsgatan 77
Stockholm

Postadress

Regeringsgatan 77
Stockholm, 11139

Liknande jobb


27 november 2024