Ekonomiassistent/orderadministratör till M. Sjöbergs El

Ekonomiassistent/orderadministratör till M. Sjöbergs El

Arbetsbeskrivning

Är du en skicklig ekonomiassistent på jakt efter en ny och långsiktig tjänst? Ett snabbväxande elteknikföretag i Ösmo behöver förstärkning! Om orden ’serviceinriktad ’, ’noggrann’ och ’strukturerad’ stämmer in på dig tycker vi att du ska läsa vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido är på jakt efter en pålitlig ekonomiassistent/orderadministratör till en av våra kunder, M. Sjöbergs El – ett elteknikföretag som startades år 2003. Företaget har sitt kontor i Ösmo, ca 10 km norr om Nynäshamn.
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du att tillhöra ett litet tight team där du självständigt arbetar med ekonomiadministration. I din roll kommer du att fokusera på hantering av arbetsordrar och leverantörsfakturor. Arbetet sker huvudsakligen i ett branschutvecklat affärssystem, Hantverksdata Entré, där du ansvarar över att flödena hanteras på ett felfritt sätt. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:
· Hantera och registrera arbetsorder
· Ta emot, läsa in, skanna och kontera leverantörsfakturor i affärssystemet
· Hantera påminnelser
· Andra återkommande dokumenteringssysslor
Dina egenskaper
Vi tror att du är en positiv och serviceinriktad person som har ett genuint intresse för ekonomi och som trivs med fasta rutiner. Du har tidigare erfarenhet av liknande arbete och har en förmåga att självständigt prioritera och driva ditt arbete framåt, samtidigt som du trivs i samarbeten med dina kollegor. För rätt person finns det goda chanser att uppdraget efter 6 månader övergår till direktanställning hos kund!
Låter detta som en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
· Minst gymnasial utbildning inom ekonomi
· Några års erfarenhet i rollen som ekonomiassistent eller orderadministratör
· Kunskaper i ekonomisystem
· Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 6 månader och därefter chans till anställning hos kund. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32102 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2021
  • Ansök senast: 24 februari 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


21 november 2024