OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco söker Dig som är intresserad av att arbeta för vår uthyrningsverksamhet hos en av våra kunder i Göteborg.Lämplig utbildningsbakgrund är gymnasieekonom eller KY-utbildning med inriktning mot ekonomi.Som ekonomiassistent/ordermottagare kommer du att ha hand om hela flöden kring beställningar och order.Du kommer att ta emot förfrågan, sköta leverans och stämma av mot fakturor etc.Positionen innebär mycket direktkontakt med kunder, både via telefon och mail. Då företaget hanterar valutor som EUR, SEK och USD ställs det krav på den ekonomiska hanteringen i leverantörsreskontra, ekonomisk rapportering och fakturering.Erfarenhet från internationella befattningar samt från affärssystemen Agresso, Contempus och Hogia är meriterande.Goda kunskaper i det engelska språket är ett krav. Som person bör du vara serviceinriktad, initiativtagande, noggrann och stresstålig samt ha ett stort ordningssinne.Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.Start: omgående Period: tillsvidare, för rätt person finns möjlighet till övertag hos kund.Sök tjänsten via vår hemsida www.adecco.se (181/38970 Ekonomiassistent) Urvalsprocessen kommer att inledas omgående med fortlöpande intervjuer.