Ekonomiassistent/Processexpert inom AP till värdsledande företag

Arbetsbeskrivning

Vill du utvecklas i din roll som Processexpert (Global Process Owner) inom AP? Vill du arbeta på ett av Sveriges finaste bolag där du får alla förutsättningar att samla på dig värdefulla meriter för din kommande karriär?

Till vår kund, ett världsledande företag inom lastbils- och busstillverkning tillsätter SJR nu en Ekonomiassistent/Processexpert inom AP till vår kunds Shared Service Center. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med start så snart som möjligt. För rätt person finns möjlighet därefter att bli förlängd på uppdraget. Företaget tillämpar en hybrid modell där du förväntas jobba på plats i Södertälje ca 2 dagar i veckan. I denna process kommer en bakgrundskontroll göras på slutkandidaten.

Om tjänsten
Vår kund genomgår just nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. Denna strategiska förändring har djupgående konsekvenser för vår kunds finansiella processer och kräver ett dynamiskt tillvägagångssätt för både processoptimering och teknisk infrastruktur. Dem sitter i fina lokaler i Södertälje med bra kommunikationer.och hanterar samtliga leverantörs (AP)- och kundfordringar (AR) inom koncernen. Du kommer att arbeta i ett team bestående av åtta processexperter för leverantörs- och kundfordringar. Dem arbetar i en mångsidig organisation med olika åldrar, kön och nationaliteter, och dem har roligt på jobbet!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Utveckla och genomföra processstrategin, visionen och färdplanen för Invoice to Pay, och säkerställa att den är i linje med organisationens mål.
• Etablera och upprätthålla robusta styrningsstrukturer för att leverera kundvärde med hög kvalitet och effektivitet.
• Ta ansvar för processdesign och struktur för att möjliggöra en effektiv och strömlinjeformad leverantörsreskontraprocess.
• Hantera den samlade processbackloggen och säkerställa att lösningar, produkter och initiativ stämmer överens med globala processkrav.
• Leda processförbättringar och vägleda arbetet som utförs av ämnesexperter för att förbättra effektiviteten.
• Överse underhåll av processdokumentation och instruktioner i samarbete med ämnesexperter.
• Övervaka och förutse investeringar som krävs för den kontinuerliga utvecklingen och underhållet av Leverantörsreskontraprocessen.

Lämplig bakgrund
• Stark analytisk förmåga och problemlösningskompetens med en proaktiv drivkraft för förändring.
• Du har tidigare arbetat i SAP S/4 Hana och har du även erfarenhet av SAP VIM (Vendor Invoice Management) är det meriterande.
• Erfarenhet av agila och lean-metoder, och förmågan att driva förändring effektivt.
• 3-5 års erfarenhet av processförbättring inom AP.
• Utmärkta kommunikationsfärdigheter på både engelska och svenska, i både tal och skrift.
• Kandidatexamen i ekonomi eller motsvarande.
• Erfarenhet av dataanalys med verktyg som QlikView, Power BI eller liknande är meriterande.
• Erfarenhet av projektledning eller om du tidigare medverkat i ett SAP-projekt är det meriterande.

Personliga egenskaper
Du har en passion för förändring. Du har en drivkraft att tillsammans med dina kollegor uppnå goda resultat. Du ser till helheten och förstår hur du kan omvandla verksamhetens behov till konkreta mål och aktiviteter samt att följa upp dem för att se att vi når önskad effekt. Du är flexibel, har integritet och en stark ansvarskänsla för leveranser. Tvärfunktionellt samarbete liksom att bygga och underhålla relationer är självklart för dig.

Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-12-04.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 november 2024
  • Ansök senast: 4 december 2024

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024