Ekonomiassistent/projektcontroller till city

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Till vår kund söker vi en positiv, analytisk och självgående ekonomiassistent/projektcontroller. Vår kund är ett konsultbolag som har sitt kontor i moderna lokaler i Stockholm city. Detta är ett uthyrningsuppdrag på heltid som kommer starta i slutet av augusti och beräknas pågå under sex månader med möjlighet till förlängning för rätt person.

Vi söker dig som vill ta ett ansvar för kundreskontra och projektredovisning, vilket exempelvis innebär att ansvara för:

• Fakturering och viss kravhantering
• Kontoavstämningar kundreskontran och genomgång av kundförfallolista
• Löpande kontakt med affärsansvariga och ekonomiansvariga hos företagets kunder (på såväl svenska som engelska)
• Projektredovisning: uppsättning av nya projekt, uppdatering av projektdata, controlling samt fakturering av projekt
• Superuseransvar för projektmodulen
• Resultatuppföljning och presentation på kund-, bransch- och uppdragsnivå till ansvariga chefer
• Involverad i styrgrupper för att bidra med ekonomisk uppföljning för större åtagande projekt
• Statistik med hjälp av Excel (t.ex. pivottabeller)
• Ad hoc rapporter för konsulter, projektledare, säljare
• Indrivning av tidrapportering och hands on stöd vid problem för konsulter att rapportera
• Utbildning av nyanställda gällande tidrapportering och utläggsredovisning

Din profil

Vi söker dig som har:

• Arbetat minst tre år i en bred ekonomiroll och behärskar kundreskontra och projektredovisning självständigt
• Har en djupgående förståelse för processerna i ett projekt
• Minst gymnasial utbildning med ekonomiinriktning
• Är bekväm med att använda engelska i såväl tal som skrift
• Bra datavana och goda kunskaper i Excel (t.ex. pivottabeller)
• Erfarenhet av systemet Microsoft Dynamics AX är meriterande

Övriga önskvärda egenskaper:

• Ansvarstagande, noggrann och strukturerad
• Positiv, social och kommunikativ
• Analytisk förmåga samt fallenhet/intresse för siffror och uppföljningar
• Driven, serviceinriktad och anpassningsbar
• Självständig och trygg i sig själv
• Lite skinn på näsan och kunna säga nej
• Prestigelös teamspelare som gärna hjälper till där det behövs

Låter jobbet intressant för dig? Vi tipsar dig att söka så snart som möjligt då tjänsten ska tillsättas omgående.

Vi erbjuder

Arena Personal matchar de bästa kandidaterna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Du får viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Om företaget

Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom rekrytering och bemanning. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser, varje år. Arena Personal är en del av Aktriva. I koncernen ingår även Arbetslivsresurs, Arena Personal AS samt Impact i Norge. Som en del av Aktriva är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.

Ansökan

Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emelie Eriksson

Maria Danielsson
08-58711731
Göran Särnholm
08-545 788 82
Ulla Mogard

Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja

Morgan Sehlberg
08-587 117 47
Maria Danielsson
08-587 117 31
Stefan Olsson
08-587 117 36
Thobias Ahlqvist
016-14 28 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 5 augusti 2014

Besöksadress

Fleminggatan 7, Stockholm
None

Postadress

Alströmergatan 14
Stockholm, 10425

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024