Ekonomiassistent/receptionist

Arbetsbeskrivning

KIFAB i Kalmar AB rekryterar en Ekonomiassistent/receptionist (för tillsvidareanställning i företaget, ej inhyrning).

OM OSS
KIFAB i Kalmar AB är ett kommunägt fastighetsbolag som förvaltar arbets- och utbildningslokaler i Kalmar. Fastighetsbeståndet omfattar ett trettiotal fastigheter på totalt cirka 150 000 kvadratmeter. Våra hyresgäster kan alltid räkna med professionell hjälp. De ska kunna ägna sig åt sin verksamhet - lokalfrågan tar vi hand om! Läs mer om KIFAB på www.kifabikalmar.se.

VI ERBJUDER
Vi erbjuder en betydelsefull roll i vårt företag, med uppgifter inom ekonomi, administration och service. Vi erbjuder också det mindre företagets fördelar i form av delaktighet, helhetssyn och teamarbete.

ROLL OCH UPPGIFTER
Arbetsuppgifterna fördelar sig jämnt mellan ekonomi/administration och receptionsarbete/allmänna kontorsgöromål. Exempel på enskilda uppgifter:

- Fakturahantering med attestkontroll
- Löpande bokföring
- Avstämningar t.ex. av balanskonton samt kund- och leverantörsreskontra
- Upprättade av skattedeklarationer
- Viss fastighetsadministration och att vara backup för hyresaviseringarna
- Ansvara för företagets reception, växel och gemensamma e-postkonto
- Ansvara för företagets posthantering
- Ansvara för den allmänna ordningen på kontoret (konferensrum och kök/lunchrum)
- Beställa kontorsmateriel och tjänsteresor samt frukt och fika. Duka fram och av fikat. Blomsterskötsel
- Bistå kollegorna på övriga avdelningar med olika kontorsgöromål

Du är något av en spindel i nätet internt och har ett nära samarbete med alla kollegor, särskilt med ekonomichefen och ekonomen. Du kommer i kontakt med våra kunder och samarbetspartners och är i mångt och mycket företagets ansikte utåt genom att vara den som svarar i telefon och tar emot besökande.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande. Du har flerårig erfarenhet av relevanta ekonomiuppgifter och av serviceinriktat arbete. Du har god kunskap i något ekonomisystem och goda IT-kunskaper i allmänhet. (Förekommande programvaror hos oss är Aditro Affärslösningar/ Economa, Norstedts Bokslut, Fastnet och MS Office). Erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande.

Minst lika viktigt är vem du är som person. Vi söker dig som är noggrann, ordningssam och som har känsla för siffror. Du är genuint serviceinriktad, har en positiv attityd och tar egna initiativ. Du arbetar gärna och effektivt med flera uppgifter parallellt och tycker inte att det är störande att tvingas avbryta en uppgift för att i stället utföra en annan.

Vi söker inte en renodlad ekonomiassistent, inte heller en renodlad receptionist. Vi söker både och - i en och samma person. Så det viktigaste av allt, också för att du ska trivas, är att du verkligen vill ha en "delad roll" och att du med glädje utför alla förekommande uppgifter på ett professionellt sätt.

INTRESSERAD?
Välkommen att kontakta Per Dahlgren vid Cap Urval, som vi samarbetar med i den här rekryteringen, tel. 0480-42 00 24. Din intresseanmälan med meritförteckning, märkt "Ekonomiassistent/receptionist", sänder du senast den 6 maj till: info@capurval.se.

En något mer utförlig platsannons presenteras på www.capurval.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Per Dahlgren
0480-420024
Rekryteringskonsult Jonas Österbo
0480-420024
Rekryteringskonsult Per Dahlgren
0480-420024
Rekryteringskonsult Jonas Österbo
0480-420024
Rekryteringskonsult Jonas Österbo
0480-420024 0768-998577
Rekryteringskonsult Jonas Österbo
0768-998577
Rekryteringskonsult Per Dahlgren
0480-420024 0480-420024

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cap Urval AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 17 april 2015

Besöksadress

Kaggensgatan 17
Kalmar

Postadress

Box 217
KALMAR, 39122

Liknande jobb


21 november 2024