OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker Framtiden dig med erfarenhet av leverantörsreskontra och som vill jobba hos vår kund. Om kunden: Vår kund erbjuder alla typer av språktjänster, bl.a. traditionell översättning, undertextning, lokalisering och språkgranskning av översatta texter, affärstolkning, konferenstolkning, kontakttolkning och telefontolkning (s k myndighetstolkning) samt en rad andra tolkningstjänster. Utöver detta erbjuder vår kund även skrivutbildningar, språkbearbetning, språkanalys och dokumentationstjänster. Företaget har ca 140 anställda och ca 4000-5000 underleverantörer. De är stora och framgångsrika inom sin bransch och finns i hela Norden. Detta är en bransch där det är mycket spännande som händer vilket återspeglas på företaget som kontinuerligt utvecklas och växer. Atmosfären på arbetsplatsen är oerhört trevlig och det är en mycket bra skola för dig som vill utvecklas inom ditt jobb. Kontoret i Stockholm ligger centralt beläget. Arbetsuppgifter: Som redovisningsekonom/ekonomiassistent kommer du att jobba med löpande bokföring med fokus på leverantörsreskontra. Du ska registrera leverantörsfakturor, ut-och inbetalningar, kontera, samt vara delaktig i bokslut, avstämningar samt månadens avskrivningar. Du kommer även att ha en del telefonkontakt med leverantörerna. Skallkrav: 1. Erfarenhet av leverantörsreskontra - Du har erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra, utbetalningar både i Sverige och utomlands samt avstämningar. Det är en fördel om du har varit delaktig i bokslutsarbete och månadsskrivningar 2. Svenska - Det är viktigt att du kan svenska flytande i tal och skrift. Meriterande krav: 1. Ekonomiutbildning - Det är en fördel om du har någon form av utbildning inom ekonomi, på gymnasie eller högskolenivå. Personliga egenskaper: Vi ser gärna att du har en "can-do" attityd, ett driv att jobba samt en vilja att ta ansvar och lära. Du bör vara diplomatisk, ha gott tålamod, vara noggrann samt ha ordning och reda