Ekonomiassistent/Redovisningsekonom

Ekonomiassistent/Redovisningsekonom

Arbetsbeskrivning

Särnmark är en trygg arbetsgivare med över 20 års erfarenhet av att anordna personlig assistans hos barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar. Vi har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna, men våra kunder och medarbetare hittar du i hela Sverige.

Företagets grundare och ägare Mikael Särnmark har själv en förvärvad funktionsnedsättning efter en olycka, och var en av de första i Sverige att få personlig assistans. Att skapa de bästa förutsättningar för en individanpassad personlig assistans är vår främsta drivkraft.

 

Särnmark söker nu en noggrann och driven ekonomiassistent / redovisningsekonom. Arbetet kommer att ske från vårt huvudkontor i Solna. 

Arbetsuppgifter som kan förekomma:


• Kundreskontra
• Leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• In- och utbetalningar på banken
• Avstämning av balanskononton
• Telefonkontakt med kunder
• Hantering av kontantutlägg
• Månadsbokslut
• Andra förekommande uppgifter på en redovisningsavdelning

Arbetsuppgifterna kan komma att anpassas efter person.

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig med minst eftergymnasial ekonomisk utbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare.

Du är flexibel och lär dig nya arbetsuppgifter snabbt. Meriterande är om du har arbetat i Navision och Palette men inget krav, huvudsaken är att du är en van datoranvändare och har lätt att sätta dig in i nya system. Du har goda kunskaper i Excel och kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.

Personliga egenskaper

Som person är du noggrann, strukturerad och har ordningssinne. Du tar stort ansvar för ditt arbete samt har förmåga att prioritera och driva ditt arbete framåt. Du kommer ha ett nära samarbete med löneavdelningen, kundcontroller, kundansvariga och övriga på redovisningsavdelningen därför ser vi gärna att du är bra på att kommunicera samt har lätt för att samarbeta.

Övrigt

Uppdraget är en visstidsanställning på ett år. Urval och intervjuer kommer ske löpande så vänta inte med att ansöka om du är intresserad. Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

För mer information om Särnmark besök www.sarnmark.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 september 2020
  • Ansök senast: 10 oktober 2020

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


21 november 2024