OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ryska Posten Bemanning söker för vår kunds räkning en ekonomiassistent/redovisningsekonom som vill vara en del av deras framgång. Tjänsten är på heltid med omgående start.
Ryska Posten Bemanning är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering främst inom yrkesområdena kontor och administration. Ryska Posten Bemanning riktar sig mot företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor. Vi levererar alltid högsta möjliga service och ställer därför stora krav på våra medarbetares flexibilitet, vilja, hjärta och engagemang.
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett internationellt medieproduktionsbolag som producerat prisbelönta produktionerbåde i Sverige och internationellt. Kontoret är beläget i moderna lokaler mitt i centrala Stockholm.
I rollen som ekonomiassistent ingår du i ett team om 3 personer. Arbetsuppgifterna
består av sedvanliga ekonomiuppgifter men du hanterar också vissa HR administrativa uppgifter såsom att skapa underlag för löner till
vår outsourcade lönefirma, samt agerar kontaktperson för HR administrativa frågor internt. Arbetet innebär mycket intern och extern kontakt, så det krävs att du är kommunikativ och vågar ställa krav.Tjänsten är på heltid och tillsvidare och du arbetar sedvanliga kontorstider.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Ryska Posten Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer bli anställd hos oss på Ryska Posten Bemanning och uthyrd till vår kund.
Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent/redovisningsekonom kommer du att arbeta med följande arbetsuppgifter:
- Fakturering
- Kund- och leverantörsreskontra
- Utläggshantering
- Betalningar
- Löpande bokföring
- Månatliga avstämningar
- Skattedeklarationer
- Månadsbokslut
VI SÖKER DIG SOM
- 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på
engelska
- Relevant utbildning inom ekonomi
- Erfarenhet av Visma och Hogia Lön är meriterande
- Erfarenhet av Kapell och Exopen är meriterande
- Erfarenhet att upprätta årsredovisning och arbete
med årsbokslut är meriterande
Vi söker dig som är noggrann och struktureradi ditt arbete. Du har minst 5 års erfarenhet av ekonomiadministration. Om du dessutom har hanterat HR-administrativa frågor tidigare är det en fördel, men inget måste. Du är driven, vill lära och gillar problemlösning.
Vi ser att du är engagerad och bemöter dina kollegor och externa kontakter med en positiv inställning
ÖVRIG INFORMATION
- Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
- Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa pårekrytering@rpbemanning.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Sandra Bäckman
Marlen Plånborg
Matilda Örtenmark Nilsson
Svante Larsson
Rakel Lilja
Matilda Dahlin
Gabriela Montenegro
08 518 072 04
Emma Unger
Oscar Almgren
Gabriela Montenegro
08 518 072 04