OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en redovisningsekonom eller ekonomiassistent som är intresserad av att arbeta på ett växande bolag. Dinar arbetsuppgifter som ekonomiassistent kommer bestå utav att hantera leverantör- och kundreskontra, fakturering samt avstämningar av konton och inbetalningar. Du kommer arbeta på plats tillsammans med kundens ledningsgrupp samt kollegor från ekonomiavdelningen och även från andra avdelningar.
Krav
• Som person är du en doer samt en problemlösare
• Du tar gärna mycket ansvar och har för vana att ställa frågor när det behövs
• Du har ett tekniskt intresse samt kunskaper i hur man jobbar i digitala verktyg
• Du har en relevant eftergymnasial utbildning
• God datorvana samt kunskaper i MS Office (Excel, SharePoint, Powerpoint och Word)
• Noggrann med ett sinne för detaljer
• Flytande i svenska, i både tal och skrift
• Professionell nivå i engelska, i både tal och skrift
Meriterande
• Minst ett års erfarenhet av redovisning samt en god förståelse för finansiella system
• Erfarenhet av ekonomisystem (såsom Visma, SAP, SAGE)
• Erfarenhet av att jobba på ett tillverkande samt medelstort växande bolag
Tillträde och ansökan
Startdatum: omgående/enligt överenskommelse
Uppdragslängd: 6 månader
Sista ansökningsdag: snarast
Ort: Göteborg
Urval och intervjuer sker löpande
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.