Ekonomiassistent/redovisningsekonom till mediakoncern

Ekonomiassistent/redovisningsekonom till mediakoncern

Arbetsbeskrivning

Letar du efter ett jobb där du får ta stort ansvar och samtidigt ges utrymme att utveckla det ansvaret? Är du på jakt efter ett jobb där du får ansvara för ekonomiska och finansiella frågor, kund- och leverantörsreskontra? Då kan det här vara tjänsten du letat efter! Just nu söker vi på Talents of Sweden en ekonomiassistent till ett uppdrag på minst sex månader, med stor möjlighet till överrekrytering till vår kund i Stockholm. Här får du ett jobb som är väldigt mångsidigt och kontinuerligt utmanar dina kunskaper. Är det dig vi söker? Välkommen med din ansökan!




Om rollen
I din roll som ekonomiassistent/junior redovisningsekonom kommer du ta huvudansvaret över leverantörs- och kundreskontran. Du blir en del av ett glatt gäng där du jobbar nära redovisningsansvarig och stöttar henne med avstämningar, bankbetalningar etc. med huvudfokus på reskontran. Detta för både det svenska bolaget och ytterligare ett med säte i UK – därför är du naturligtvis även bekväm att skriva och prata engelska. Stor frihet under ansvar råder där du är proaktiv och modig, kommer med initiativ och löser problem med god stöttning av ett glatt och härligt team.

Ett axplock av dina arbetsuppgifter:

● Kontoavstämningar, bankbetalningar

● Löpande bokföring och assistera i månads- och årsbokslut

● Kund- och leverantörsreskontra (60-100 fakturor / månad)

● Stötta projektledare och konsulter i affären och med diverse frågor

● Ekonomirelaterad administration

Är detta du?
Det ses som starkt meriterande om du har arbetat i projektverksamhet förut. Viktig är att du har en förståelse och ett intresse för affären och trivs i det småskaliga. Du är duktig på relationer och att kommunicera både internt och externt. Vi tror att du är en person med fötterna på jorden och positivt mindset, du har nära til skratt och din personlighet och attityd blir viktig i rekryteringsprocessen.

● Meriterande om du har erfarenhet sen innan av systemimplementationer etc. men viktigast att du är intresserad av att lära dig nya saker, system/IT-intresse och är orädd och lösningsorienterad. Du vågar testa dig fram när du inte har svaren men vågar samtidigt "flagga" när du behöver stöd i arbetet.

● Dooer-mentalitet

● Kundfokuserad och serviceminded

Vi på Talents of Sweden söker dig som har erfarenhet av arbete som ekonomiassistent, fakturering, kund- och leverantörsreskontra. Dessutom har du kunskaper i löpande ekonomisk redovisning och goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. För att lyckas i rollen är det viktigt att du tar ansvar för ditt arbete och att du utför ditt arbete med stor noggrannhet. Det är också viktigt att du har ett effektivt arbetssätt och att du ser vad som behöver göras. Dessutom förmedlar du information på ett tydligt och strukturerat sätt. För såväl oss på Talents of Sweden som vår kund är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför ser vi gärna sökanden av olika kön och bakgrund. Vi vill tillvara ta all den kompetens som finns i samhället oavsett könstillhörighet, religiös åskådning och etnisk eller kulturell tillhörighet.

Start: November/december 2022

Längd: Sex månader och överrekrytering för rätt person

Placering: Centralt, Stockholm

För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Rebecca Jonas via e-post: rebecca.jonas@talentsofsweden.se eller telefonnummer: 073-670 88 50.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talents of Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2022
  • Ansök senast: 3 november 2022

Besöksadress

Engelbrektsplan 2
None

Postadress

Engelbrektsplan 2
Stockholm, 11434

Liknande jobb


21 november 2024