Ekonomiassitent inom payments till välkänt byggbolag

Arbetsbeskrivning

SJR tillsätter nu en driven ekonomiassistent inom payments till vår kund, ett välkänt byggbolag med kontor i Solna, vid järva krog.
Uppdraget är med start omgående och är inledningsvis på 12 månader med anställning hos SJR och chans till förlängning alternativt anställning hos vår kund därefter.

Om tjänsten
I denna roll ingår du i vår kunds Business Services (NBS), som är ett Shared Service Center som levererar finansiella tjänster till vår kunds nordiska företag inom koncernen. Vi är cirka 100 anställda som arbetar i processorienterade team. Just denna roll kommer ingå i gruppen som hanterar betalningar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Betalningar för både AR/AP, både fil och manuella
• Löpande bokföring
• Bank/Kontoavstämningar


Personliga egenskaper
Du är en lagspelare som brinner för ekonomiarbete och för processer.

Du har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet från affärssystem/ekonomisystem och krävs, samt kunskap inom leverantörs- eller kundreskontra och du har gärna hanterat betalningar tidigare. Erfarenhet från andra stora nordiska organisationer med höga volymer och/eller SSC är meriterande, och erfarenhet av ERP-implementering en stor fördel.

Du vill arbeta tillsammans med andra i ett team, har en god samarbets- och kommunikationsförmåga, och är tydlig i din kommunikation. Du arbetar självständigt och effektivt, och kan prioritera och planera arbetet. Eftersom arbetet omfattar alla våra nordiska bolag är det nödvändigt att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift, och har även en god förståelse för det nordiska språket.

Vår kund står inför stora förändringar i arbetssätt inom ekonomiprocesser och utbyte av system. Det är därför mycket viktigt att du har förändringskompetens och kan se och förstå möjligheter till högre automatisering. Du är driven, delaktig i våra förändringsprojekt och samarbetar med våra affärsområden för att förstå hela processen.

Dina egenskaper

positiv, öppensinnad, engagerar dig i förändring
proaktiv, driven, analytisk och lösningsorienterad
visar engagemang och förståelse för hela processen

Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-03-15.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2024
  • Ansök senast: 15 mars 2024

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024