OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.
Om oss
Verksamhetsområde Urologi tillhandahåller urologisk sjukvård till invånarna i Stor Göteborg inklusive Mölndal och har dessutom ett övergripande ansvar för hela Västra Götalandsregionen.
Inom urologin på Sahlgrenska Universitetssjukhuset arbetar vi med sjukdomstillstånd i urinvägarna hos kvinnor och män. Detta innefattar en lång rad diagnoser, såsom urininkontinens, neurogena blåsrubbningar, njursten och olika former av urologisk cancer. Sammanlagt vårdas cirka 2 600 patienter årligen i slutenvård och vi tar emot cirka 20 000 patientbesök på Urologmottagningen varje år. Varje år utförs dessutom cirka 1 300 operationer. Arbetsuppgifterna på urologmottagningen är således mycket varierande. Här arbetar läkare, sjuksköterskor, undersköterskor och administrativ personal. Vi är ett gott gäng som gärna vill ha nya arbetskamrater.
Vad erbjuder vi dig?
- Ett omväxlande arbete.
- Medverka i tvärprofessionella förbättringsarbeten.
Hos oss på urologimottagningen får du en individuellt anpassad introduktion och bredvidgång. Erfarna kollegor kommer att stötta dig att komma tillrätta i ditt nya jobb.
Arbetsuppgifter
Som ekonomibiträde på urologimottagningen kommer du att få ansvar för att förbereda och att iordningsställa före och efter patienternas besök. Du ansvarar för patientkök, sköljrum och andra gemensamma utrymmen. Du har varierande arbetsuppgifter som att beställa förrådsvaror och tvätt, packa upp varor, gå olika ärenden till exempel lämna prover eller hämta medicintekniska produkter som varit på service.
Om dig
Vi ser gärna att du har erfarenhet av sjukhusvård. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, ser betydelsen av att hålla ordning och struktur. Du är noggrann och serviceinriktad.
Varmt välkommen med din ansökan!
https://www.sahlgrenska.se/jobb-och-framtid/tillsammans-for-patienten/
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktionDu kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/native/Jobba%20hos%20oss.pdf%20
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.