Ekonomichef - 3PM Gruppen

Ekonomichef - 3PM Gruppen

Arbetsbeskrivning

Om 3PM-Gruppen
3PM-Gruppen AB grundades år 1978. Bolaget är koncernmoder som har till uppgift för sin verksamhet att äga och förvalta aktier och fast egendom.

Bolagets inriktning är att söka nya och för koncernen intressanta verksamheter och investeringsområden. Bolagets målsättning är att skapa tillväxt och mervärden genom expansion inom utvalda segment och närstående verksamhetsområden.

Koncernen är privatägd och omfattar idag de tre verksamheterna M3 Logistics, MediaPlant och Personalstyrkan. Läs mer om 3PM-Gruppen och dess dotterbolag på https://www.3pm-gruppen.se/



Nu går vår ekonomichef i pension och vi söker hennes ersättare



I denna rekrytering samarbetar vi med Rekryteringsstyrkan så alla frågar går via dem



Om rollen
I rollen som Ekonomichef kommer du ha helhetsansvar för koncernens ekonomi. Löpande arbetsuppgifter innefattar:

- Löpande bokföring
- Leverantörs- och kundreskontra
- Upprätta månads- och årsbokslut
- Vara revisorer behjälplig vid årsredovisning samt deklaration
- Göra likviditetsplanering
- Resultatanalyser
- Lönehantering - Beräkning och utbetalning av löner (ca. 35-50 löner)
- Moms- och skattedeklarationer
- Sköta löpande kontakt med revisor, banker och Skattemyndigheten
- Statistik och uppgiftslämning till myndigheter
- Upprätta och förbättra processer, rutiner och verktyg
- Ansvarig för HR-frågor - anställningsavtal et cetera
- Ansvarig för ekonomi och löneprogram Hogia Ekonomi, Hoga Lön och SoftOne (tid och bemanning)


Vi tror att dina erfarenheter och kompetenser ser ut som följer;

Krav

- Erfarenhet av motsvarande roll i 5 år eller mer
- Flera års erfarenhet av kvalificerad redovisning
- Flera års erfarenhet och ansvar bokslutsarbete
- Flera års erfarenhet av att upprätta moms- och arbetsgivardeklarationer
- Goda kunskaper i Excel
- Intresse och fallenhet för system
- Kommunicerar obehindrat i svenska och engelska




Meriterande

- Eftergymnasial utbildning två år eller längre inom Företagsekonomi, handel och administration

- Erfarenhet av ägarledda bolag.




Tjänsten avser heltid på 40 arbetstimmar per vecka, måndagar - fredagar. Har du önskemål om att arbeta 80 % är du fortsatt välkommen att söka tjänsten och vi önskar då att du informerar oss om detta i ett tidigt skede.

Tillsättning är planerad att ske i början av maj.

Har du frågor om tjänsten så går det bra att kontakta Mona Wågberg via mail, mona@rekryteringsstyrkan.se eller telefon 0762 49 08 61 alternativt Peggy Cussil, peggy@rekryteringsstyrkan.se, telefon 0707 96 20 61.

Urvalsprocess och intervjuer sker löpande och tjänsten kan kommas tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2022-03-30



Ansökan gör du här nedan (ansökan via vår mail kan vi inte säkerställa i processen)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rekryteringsstyrkan
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2022
  • Ansök senast: 17 augusti 2022

Liknande jobb


23 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

20 december 2024